پلیس راهور: تغییر مالک خودرو و تعویض پلاک اینترنتی ۱۵ دقیقه زمان می‌برد

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به استقبال معامله‌کنندگان خودرو برای تعویض پلاک‌ گفت: در حال حاضر بیشتر فروشندگان‌ و خریداران، بلافاصله پس از معامله نسبت به تعویض پلاک اقدام می‌کنند.

فارس نوشت: رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به استقبال معامله‌کنندگان خودرو برای تعویض پلاک‌ گفت: در حال حاضر بیشتر فروشندگان‌ و خریداران، بلافاصله پس از معامله نسبت به تعویض پلاک اقدام می‌کنند.

محمدرضا محمدی امروز در اصفهان اظهار داشت: در گذشته مالکان به دلیل هزینه‌های بالای ثبت سند در دفاتر اسناد رسمی، ‌تا چندین مرحله نسبت به فروش وسیله، بدون تعویض پلاک اقدام‌ می‌کردند و این عمل هم تخلف بود و هم مشکلات زیادی را برای مالک پلاک ایجاد می‌کرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: روزانه شکایت‌های زیادی از سوی شهروندان به دلیل فروش خودرو با پلاک به دیگران (عدم تعویض پلاک) در مراکز پلیس مواجه هستیم.

وی با اشاره به استقبال معامله‌کنندگان خودرو برای تعویض پلاک‌، از زمان ابلاغ عدم‌ لزوم مراجعه به  دفاتر اسناد رسمی برای ثبت سند، بیان کرد: در حال حاضر بیشتر فروشندگان‌ و خریداران، بلافاصله پس از معامله نسبت به تعویض پلاک اقدام می‌کنند.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه با تعویض پلاک اینترنتی، نهایتاً در مدت ۱۵ دقیقه پلاک جدید را از پلیس دریافت می‌کنید، ادامه داد: از روز ۲۹ شهریورماه خط تعویض پلاک اینترنتی در اصفهان آغاز به کار کرد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: در این روش جدید از خدمت تعویض پلاک، افراد می‌توانند با بارگذاری مشخصات و اطلاعات هویتی خود و وسیله نقلیه، آدرس و سایر اطلاعات مورد نیاز، ‌شخصاً نسبت به انجام فرآیند تعویض پلاک اقدام و با مراجعه به مرکز در زمان‌ تعیین شده، ظرف مدت حداکثر ۱۵ دقیقه پلاک جدید را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان مراجعه به سایت ساعت ۸ صبح روزهای کاری است، گفت: روش مذکور با روش تعویض پلاک حضوری دریافت نوبت اینترنتی از طریق سایت راهور ۱۲۰ متفاوت است.

محمدی خاطرنشان کرد: متقاضیان برای اخذ خدمات به سامانه اطلاعات هویتی https://sakha.epolice.ir و پلیس من police-man.ir مراجعه و به صورت اینترنتی تعویض پلاک کنند.