پرونده تخلف بایدن در خروج از افغانستان روی میز مجلس سنا

اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا روز پنجشنبه گزارشی منتشر کردند که به تخلف‌های جو بایدن رییس جمهور آمریکا در خروج از افغانستان می‌پردازد.

ایرنا نوشت: اعضای جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا روز پنجشنبه گزارشی منتشر کردند که به تخلف‌های جو بایدن رییس جمهور آمریکا در خروج از افغانستان می‌پردازد.

به گزارش نشریه هیل، در گزارش منتشر شده توسط کمیته روابط خارجی سنا سناتورها اعلام می کنند که دولت بایدن گزارش های اطلاعاتی در مورد تسلط سریع کابل توسط طالبان را نادیده گرفته است.

سناتورها همچنین مدعی هستند که بایدن در خروج از افغانستان حتی درخواست های مخالف وزارت امور خارجه را نیز نادیده گرفته است.

جیمز ریش سناتور جمهوریخواه از ایالت آیداهو درباره این گزارش گفت: به رغم هشدارهای بی‌شماری مبنی بر اینکه طالبان توانایی تصرف سریع افغانستان را دارند، دولت بایدن نتوانست به درستی برای تخلیه هماهنگ شهروندان آمریکایی، افغان‌ها و شرکای متحد خود برنامه‌ریزی کند.

سناتور ریش ادامه داد: دولت کمتر از یک روز قبل از سقوط کابل صبر کرد تا تصمیمات کلیدی در مورد سازماندهی و اجرای عقب نشینی اتخاذ کند، که این تصمیم دیرهنگام نشان داد که خیلی دیر گرفته شد.

همچنین سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارش منتشر شده کمیته روابط خارجی سنا با مخالفت با این گزارش گفت: جمهوری‌خواهان در کمیته برای رسیدگی به رفتار ترامپ در مورد افغانستان که شامل تعهد به خروج نیروهای ایالات متحده از این کشور بود، تقریباً هیچ کاری انجام ندادند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که دولت بایدن برای نحوه خروج از افغانستان از سوی جمهوری خواهان و برخی دموکرات ها مورد بررسی تحقیق و فشار قرار گرفته است.