پرسپولیس بعد از ۴ سال و ۵ ماه و ۲ روز!

پرسپولیس بعد از چهار سال و چهار ماه می‌تواند در حضور تماشاگرانش در یک مسابقه آسیایی از حریفش میزبانی کند.

سه شنبه شب همین هفته پرسپولیس در حالی مقابل استقلال تاجیکستان صف‌آرایی خواهد کرد که این مسابقه با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و این یک اتفاق ویژه برای قهرمان فوتبال ایران خواهد بود.

در اتفاقی عجیب و کم سابقه ماه‌ها از حضور تماشاگران و هواداران پرسپولیس در یک مسابقه خانگی این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا می‌گذرد.
در واقع با در نظر گرفتن اینکه پرسپولیس و استقلال تاجیکستان سه‌شنبه شب ۲ آبان ماه روبروی هم قرار خواهند گرفت از آخرین باری که سرخ‌ها با تماشاگر در ورزشگاه آزادی بازی کرده‌اند ۴ سال و ۵ ماه  و ۲ روز خواهد گذشت.
آخرین بار پرسپولیس در آخرین بازی مرحله گروهی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ مقابل السد با حضور تماشاگرانش در ورزشگاه آزادی بازی کرد.آن مسابقه با توجه به حذف زودهنگام سرخ ها از رقابت‌ها فرمالیته و از حیث نتیجه برای صعود فاقد اهمیت بود اما هم بازی خداحافظی ژاوی از فوتبال شد هم اینکه پرسپولیس برای جبران باخت ناعادلانه دیدار رفت که با یک گل افساید از بغداد بونجاح در لحظات پایانی رقم خورده بود انگیزه بالایی داشت.

در آن مسابقه پرسپولیس فقط ۱۱۳۹۰ تماشاگر در ورزشگاه داشت اما با دو گل از مهدی ترابی و علی علیپور برنده شد.
فصل بعد از آن بعد از اولین بازی پرسپولیس در قطر، با انتشار ویروس کرونا ، بازی‌ها به صورت مجتمع در قطر برگزار شد و پرسپولیس حتی فینال را هم در دوحه برگزار کرد. در فصل ۲۰۲۱ هم پرسپولیس مرحله گروهی را در گوا هند پشت سر گذاشت و در یک هشتم نهایی در تک مسابقه به شهر دوشنبه رفت و مقابل استقلال تاجیکستان بازی کرد .همچنین در حالی که بازی‌های مراحل بعد به صورت مجتمع در ریاض برگزار می‌شد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل الهلال شکست خورد و حذف شد.
در فصل ۲۰۲۲ پرسپولیس در لیگ قهرمانان حضور نداشت و در فصل جاری نیز در نخستین بازی خانگی به خاطر محرومیت در ورزشگاه خالی از تماشاگر میزبان النصر بود که شکست خورد.
حالا پرسپولیس بعد از چهار سال و ۵ ماه هواداران خود را در یک بازی خانگی آسیایی در کنار خود خواهد داشت و با اتکا به حضور آنها می‌تواند نسبت به کسب دومین سه امتیاز در این گروه امیدوار باشد.