نماینده چابهار: علاوه بر شفافیت آرا، شفافیت اموال نمایندگان هم پیگیری شود

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شفافیت نباید فقط محدود به مجلس باشد، گفت: اگر موضوعی به صلاح جامعه بود، نماینده مجلس حتی اگر قضاوت مقطعی مردم نسبت به او منفی شود مصلحت جامعه را بر قضاوت مقطعی مقدم بداند.

ایرنا نوشت: نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شفافیت نباید فقط محدود به مجلس باشد، گفت: اگر موضوعی به صلاح جامعه بود، نماینده مجلس حتی اگر قضاوت مقطعی مردم نسبت به او منفی شود مصلحت جامعه را بر قضاوت مقطعی مقدم بداند.

«معین‌الدین سعیدی»  شفافیت آرای نمایندگان را مطالبه بحقی عنوان کرد و گفت: در بسیاری از پارلمان‌های جهان شفافیت آرای نمایندگان وجود دارد. علاوه بر شفافیت آرا، باید شفافیت اموال هم پیگیری شود تا منابع مالی مسوولان مشخص شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستانروز جمعه  با بیان اینکه طرح شفافیت نباید محدود به مجلس شود، گفت: در بحث شفافیت برخی ملاحظات هم وجود دارد و نماینده مردم باید چنین شجاعتی را داشته باشد که اگر موضوعی را به صلاح جامعه دید و لو اینکه قضاوت مقطعی مردم نسبت به او منفی شود، مصلحت جامعه را مقدم بر قضاوت مقطعی مردم بداند.

وی در مورد هماهنگی میان دولت و مجلس، گفت: هماهنگی و همدلی میان مجلس یازدهم و دولت سیزدهم وجود دارد ولی این وضعیت باید بهتر شود. اینکه همه وزرای دولت رای اعتماد گرفتند که نشان‌دهنده هماهنگی دو قوه است. البته درباره وزیر آموزش و پرورش و اینکه دو نفر از گزینه‌های پیشنهادی رای اعتماد نیاوردند مجلس معتقد بود که با توجه به اهمیت آموزش و پرورش،  شخصیت‌های دیگری از جنس این وزارتخانه برای تصدی وزارت آموزش و پرورش معرفی شوند.

اصرار نمایندگان برای تعیین استاندار زیبا نیست

سعیدی درباره این موضوع که در انتخاب استانداران باید با نمایندگان مشورت شود، گفت: مردم از نمایندگان انتظار دارند که پاسخگوی همه موضوعات حوزه انتخابیه خود باشند. اگر وزارت کشور جهت تعیین استانداران و فرمانداران حوزه انتخابیه مشورتی با مجمع نمایندگان آن استان داشته باشد این موضوع با هیچ کدام از اصول دموکراسی منافاتی ندارد. اما اینکه نماینده‌ای اصرار داشته باشند که فلان شخص استاندار باشد یا نباشد این به خودی خود زیبا نیست.

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم افزود: نمایندگان اشراف بیشتری به حوزه انتخابیه خود دارند و مشکلات استان خود را به خوبی می‌شناسند. بنابراین ایرادی ندارد که این تجربیات و شناخت از چالش‌های منطقه را در اختیار وزارت کشور قرار دهند.