خبر مهم از بازار ارز/ دلار کانال عوض کرد

برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها که از افزایش قیمت دلار در بازار حکایت داشت، قیمت دلار امروز در بازار تهران با کاهش قیمت روبه‌رو شد.

برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها که از افزایش قیمت دلار در بازار حکایت داشت، قیمت دلار امروز در بازار تهران با کاهش قیمت روبه‌رو شد.

قیمت دلار امروز در بازار تهران کاهش یافت؛ تا جایی که با عقب‌نشینی ۱۶۳ تومانی، یک کانال عقب رفت و وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد.

در حال حاضر هر دلار آمریکا در بازار ۲۵ هزار و ۹۸۱ تومان قیمت دارد و هر یورو به قیمت ۲۹ هزار و ۲۸۱ تومان به فروش می‌رود.

در حالی در بازار شاهد کاهش قیمت دلار بودیم که برخی از تحلیلگران بازار دلار معتقدند که احتمالا امروز بازار ارز با هجوم سکه‌بازان مواجهه شود؛ چرا که انها امیدوارند با کمک دلار بتواند جلوی زیان خود را بگیرند.

در این میان، برخی از فعالان بازار عنوان می‌کنند مذاکرات برجام در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و در صورتی که در هفته جاری خبر خاصی از مذاکرات منتشر نشود،‌ دلار در جاده افزایشی حرکت خواهد کرد.

با این وجود، به نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای به خط پایان نزدیک شده باشد؛ تعیین ضرب العجل برای پایان یافتن مذاکرات از سوی ایران و آمریکا و همچنین صحبت‌های مذاکره‌کننده‌ها نشان می‌دهد که مذاکرات بیش از هر زمان دیگر به پایان خود رسیده است؛ پایانی که هر چند احتمال دستیابی به توافق بیش تر است اما تمام سناریو ها همچنان به قوت خود باقی است.

طی روزهای گذشته هم اشاره شد که سه سناریو پیش روی بازار ارز قرار دارد؛ توافق قوی و لغو تحریم ها با انتفاع اقتصادی مناسب برای ایران، توافق موقت و در نهایت عدم دستیابی به توافق. با توجه به رفتار بازار ارز، به نظر می رسد معامله گران سناریو دوم یعنی دستیابی به توافق موقت را محتمل تر می دانند. سناریویی که اگر به وقوع بپیوندد، نباید انتظار ریزش هیجانی در بازار ارز را داشت. اما در صورتی که سناریو اول انجام شود، کاهش شدید دلار دور از انتظار نیست.