حمایت وزیر دفاع آمریکا از تلاش بایدن برای توافق با ایران

وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری، ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه و اهداف برنامه هسته ای آن، گفت که از تلاش های کشورش برای دست یافتن به توافقی دیپلماتیک با ایران حمایت می کند.

ایسنا نوشت:وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری، ضمن مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه و اهداف برنامه هسته ای آن، گفت که از تلاش های کشورش برای دست یافتن به توافقی دیپلماتیک با ایران حمایت می کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، لوید آستین وزیر دفاع این کشور در یک کنفرانس خبری با اشاره به سفر قریب الوقوعش به خاورمیانه ایران را به ایجاد تنش در خاورمیانه متهم کرد.

با وجود اینکه مقام معظم رهبری در فتوایی، تولید، نگهداری و بکارگیری تسلیحات هسته ای را حرام اعلام کرده اند و مقامات ایرانی تاکید کرده اند تولید و بکارگیری تسلیحات هسته ای جایی در برنامه دفاعی ایران نداشته و فعالیت های هسته ای ایران تنها برای اهداف صلح آمیز است، آستین مدعی شد: ما عمیقا نسبت به ممانعت از ایران در دستیابی به تسلیحات هسته ای متعهد هستیم. همان طور که قبلا گفته ام، هیچ مشکلی در خاورمیانه با وجود یک ایران مجهز به سلاح هسته ای آسان تر نخواهد شد. به همین دلیل است که ما کاملا از تلاش های رئیس جمهور برای دستیابی به توافقی دیپلماتیک با ایران بر سر برنامه هسته ای آن حمایت می کنیم.

وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر ادعاهایش گفت: بنابراین، با صراحت بگویم که ما از خودمان، شرکای مان و منافع مان در برابر ایران دفاع خواهیم کرد.

او همچنین نسبت به فعالیت های ایران در حوزه دریایی و خلیج فارس ابراز نگرانی کرد.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که ایران چقدر «سیاست بازدارندگی» آمریکا را در قبال خود در منطقه جدی می گیرد و ارزیابی او از این سیاست چیست؟ گفت:  شما می دانید که تنگه ها و گذرگاه های آبی این منطقه برای جامعه بین‌المللی و تجارت بین‌المللی اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین ما به همکاری با متحدان و شرکای مان برای اطمینان یافتن از این که به ایران پیام‌مان را برسانیم ادامه می دهیم.