تراژدی خودکشی دانشجویان در یک دانشگاه آمریکایی

در پی مرگ چند تن از دانشجویان یک دانشگاه خصوصی آمریکایی، سایر دانشجویان خواستار بهبود خدمات مشاوره‌ای در این دانشگاه شدند.

در پی مرگ چند تن از دانشجویان یک دانشگاه خصوصی آمریکایی، سایر دانشجویان خواستار بهبود خدمات مشاوره‌ای در این دانشگاه شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از ران‌فور، طی هفته‌های اخیر دانشجویان دانشگاه خصوصی”سانتا کلارا”( Santa Clara) در ایالت کالیفرنیا آمریکا، اعلام کردند که با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنند.

در حال حاضر فشارهای روانی در میان دانشجویان این دانشگاه افزایش یافته است. چراکه اخیرا ۳ نفر از دانشجویان این دانشگاه فوت کره‌اند و همکلاسی‌های آنها اعلام کرده‌اند که مرگ ۲ نفر از آنها بر اثر خودکشی بوده است.

در پی بروز این اتفاقات غم‌انگیز، گروهی از دانشجویان دانشگاه سانتا کلارا از مدیران دانشگاه خواستند که خدمات مشاوره‌ای بیشتری در زمینه سلامت روان به آنها ارائه شود و ارتباطات در محوطه دانشگاه بهبود یابد.

در هفته‌ای که گذشت، یک دانشجوی سال اول رشته کامپیوتر دانشگاه سانتا کلارا در ۱۹ سالگی و درخوابگاه دانشگاه خودکشی کرد.

“لیزا کلوپنبرگ”( Lisa Kloppenberg) رئیس دانشگاه سانتا کلارا طی ایمیلی به دانشجویان این دانشگاه گفت: با قلبی اندوهگین، خبر فوت یکی از اعضای ارزشمند دانشگاه را به اشتراک می‌گذارم. ما تسلیت عمیق خود را به خانواده وی ابراز می کنیم. اعضای پردیس دانشگاه، خدمات مشاوره و روانشناسی، خدمات خوابگاه و دفتر زندگی دانشجویی خود را برای کمک به کسانی که به حمایت نیاز دارند، در دسترس قرار داده‌اند.

همچنین، چند روز پیش یک دانشجوی ۲۲ ساله کارشناسی ارشد خودکشی کرد.

دانشجویان این دانشگاه اعلام کردند: خدمات سلامت روان که توسط دانشگاه آنها ارائه می‌شود، کافی نیست. برخی از آنها گفته‌اند، زمانی که می‌خواستند ازبخش خدمات مشاوره دانشگاه وقت مشاوره بگیرند، به آنها گفته شده که نوبت آنها ۲ تا ۳ ماه دیگر است.

برخی دیگر نیز گفتند که دانشگاه آنها در این مدت هیچ حمایت کافی از آنها نداشته است ، این در حالی است که سخنگوی دانشگاه سانتاکلارا هیچ واکنشی به این اعتراضات نداشته است.

در راستای این اتفاقات، یکی از دانشجویان دانشگاه نامه‌ای را تحت عنوان “دادخواست مشاوره در بحران” تنظیم کرد که تاکنون به امضای ۱۱ هزار نفر رسیده است.

در این نامه آمده است:”در عرض کمتر از یک ماه، جامعه دانشگاهی سانتاکلارا شاهد سه مرگ تراژیک بوده است. در همین ماه ما انتظار داشتیم که در تمامی کلاس‌های خود حضور پیدا کنیم. سانتاکلارا دانشگاه بزرگ نیست و حتی یک مرگ در آن نیز نمی‌تواند دیگر دانشجویان را تحت تاثیر قرار ندهد. ما ترسیده‌ایم. حرفی برای گفتن نداریم و دانشجویان از محیط دانشگاه فرار می‌کنند.”