اصلاح‌طلبان ناراحت نمی‌شوند که اصولگرایان به توافق خوبی برسند/ بهتر است با خود آمریکا مذاکره کنیم

دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: ما اصلاح‌طلبان ناراحت نمی‌شویم که اصولگرایان به توافق خوبی برسند و پیشتر هم گفتیم اگر یکدست‌شدن کمکی می‌کند، این اتفاق بیفتد تا کشور از وضعیت فعلی خارج و مردم خوشحال شوند.

ایسنا نوشت : دبیرکل حزب اراده ملت ایران گفت: ما اصلاح‌طلبان ناراحت نمی‌شویم که اصولگرایان به توافق خوبی برسند و پیشتر هم گفتیم اگر یکدست‌شدن کمکی می‌کند، این اتفاق بیفتد تا کشور از وضعیت فعلی خارج و مردم خوشحال شوند.

احمد حکیمی‌پور، دبیر کل حزب اراده ملت با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهار کرد: با توجه به آنچه از مذاکرات منتشر می‌شود و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد، به نظر می‌رسد این روزها صحبت‌هایی که در مذاکرات انجام شده، بیشتر جنبه مثبت دارد و این می‌تواند نشانه‌ای از رسیدن به توافق باشد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که تا سندی قطعی منتشر نشود، نمی‌توان درباره نتیجه مذاکرات قضاوتی داشت یا تحلیل دقیقی کرد. اما همین که روند مذاکرات مثبت است می‌تواند نشانه خوبی باشد.

دبیرکل حزب اراده ملت با تاکید بر اینکه آنچه در مذاکرات مهم است توجه به منافع ملی و رفع تحریم‌هاست، یادآور شد: مهم این است که تیم مذاکره‌کننده ایران منافع مردم و ملت را در نظر داشته باشند و در راستای رفع تحریم‌ها تلاش کنند تا سفره و معیشت مردم بیش از این تحت تاثیر شرایطی که چند سال است ادامه دارد، قرار نگیرد.

حکیمی‌پور ادامه داد: اینکه طرفین به توافقی برسند که لازم‌الاجرا باشد یا نه را گذشت زمان ثابت خواهد کرد. ما امیدواریم که چنین باشد و منافع ملی در متن نهایی لحاظ شود و از هر جهت متن خوبی فراهم شود.

دبیرکل حزب اراده ملت د رادامه چنین ابراز عقیده کرد: زمانی همین دوستانی که الان در تیم مذاکره‌کننده هستند، منتقد تیم قبلی بودند و انواع حرف‌ها را به آن‌ها می‌زدند، اما الان که وارد کار شدند می‌بینند که امر راحتی نیست و آن مذاکره‌ای نتیجه‌بخش است که همه طرفین بتوانند در موقعیتی قرار گیرند که به نوعی به خواسته‌های به‌حق خود رسیده باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: ما اصلاح‌طلبان ناراحت نمی‌شویم که اصولگرایان به توافق خوبی برسند یا از اینکه این توافق به نام چه کسی یا چه جریانی تمام شود، نگران نیستیم. پیش از انتخابات هم گفتیم اگر یکدست شدن کمکی می‌کند، این اتفاق بیفتد تا کشور از این وضعیت خارج شود و مردم خوشحال باشند.

حکیمی‌پور در پایان اظهار کرد: تحولات چند سال اخیر بیش از گذشته ثابت کرده که هر کشوری به دنبال منافع خودش است. ما نیز از آنجا که درگیری اصلی‌مان با آمریکا است بهتر است بتوانیم به نقطه‌ای دست یابیم که با خود این کشور مذاکره کنیم تا مشکلات را رفع و شرایط را بهبود بخشیم.