آقای وزیر بهداشت! وجدانتان آنقدر آسوده است که بجای کاهش تعداد قربانیان کرونا بدنبال این هستید که واکسن را کدام دولت وارد کرده؟

فعلا بحث بر سر این نیست که کی واکسن سفارش داد، کی خرید، کی وارد کرد، کی پولش را پرداخت، کی تزریق کرد.

روزنامه اعتماد خطاب به وزیر بهداشت نوشت:فعلا بحث بر سر این نیست که کی واکسن سفارش داد، کی خرید، کی وارد کرد، کی پولش را پرداخت، کی تزریق کرد. هر چند که شما و دولت‌تان قبلا می‌گفتید همه ۱۵۰میلیون واکسن وارداتی کار شماست و حالا پذیرفته‌اید ۲۶میلیونش را دولت قبل سفارش داده.

احتمالا بقیه‌اش را هم کم‌کم به خاطر خواهید آورد. اما اصل قضیه این نیست.

کرونا جان بسیاری از عزیزان مردم را گرفت. وزیر پیشین با وجود جانفشانی‌های بیکران کادر درمان، می‌خواست با شعار و کارهای نمایشی همه‌ چیز را حل کند که نشد و قربانیان به تدریج زیاد شدند و حتی به ۷۰۰ نفر در بعضی روزها رسید.

اما الان حدود یک‌سال است که شما وزیرید و خودتان می‌گویید حدود ۱۶۰ میلیون دز واکسن تزریق کرده‌اید. فکر نمی‌کنید روزی ۸۰-۷۰ قربانی کرونا آن هم با این همه تزریق واکسن، عدد بسیار وحشتناکی است؟ وقتی بدون واکسن (در سال گذشته) روزی صدها نفر کشته می‌شدند، الان عدد ده‌ها نفر، بدن شما را نمی‌لرزاند؟ فکر نمی‌کنید این ۷۰ از آن ۷۰۰ کمتر نیست؟

طبق آمارهای خودتان هنوز ۱۴میلیون ایرانی هیچ واکسنی تزریق نکرده‌اند و قاعدتا همین‌ها ناقلان کرونا هستند و علاوه بر اینکه خود را به خطر می‌اندازند سلامت دیگران را هم تهدید می‌کنند. تا حالا از خودتان پرسیده‌اید برای مقابله با ۱۴میلیون ناقل سیار کرونا چه کرده‌اید؟ یا هنوز ترجیح می‌دهید در بازی تبلیغاتی باقی بمانید و دنبال این باشید که اثبات کنید کل واکسن‌ها توسط دولت سیزدهم خریداری شده؟!

تزریق همین ۱۶۰ میلیون دز واکسن که توسط سپاه و ارتش و بسیج و جهاد و وزارت بهداشت صورت گرفته اقدامی بس ارزشمند است که شاید در هیچ جای جهان سابقه نداشته باشد، هر چند که هیچ کشوری، به اندازه ما انسان‌های ایثارگر ندارد.

خدا را شکر که شما که از مخالفان سرسخت واردات واکسن بودید، به تزریق آنها افتخار می‌کنید اما آیا نمی‌خواهید یا نمی‌توانید برای آن ۱۴میلیون نفر فکری بکنید؟ آیا در برابر مردمی که دهها نفرشان روزانه دارند قربانی می‌شوند، احساس مسوولیت نمی‌کنید؟ وجدان‌تان آسوده است؟