کروم‌بوک‌های مخصوص بازی احتمالاً به‌زودی از راه می‌رسند

ظاهراً به‌زودی قرار است شاهد معرفی کروم‌بوک‌های گیمینگ باشیم. محصولاتی که گفته شده در آن‌ها از نورپردازی RGB بهره گرفته شده است.

زومیت نوشت، ظاهراً به‌زودی قرار است شاهد معرفی کروم‌بوک‌های گیمینگ باشیم. محصولاتی که گفته شده در آن‌ها از نورپردازی RGB بهره گرفته شده است.

کروم‌بوک‌ها معمولاً توسط دانش‌آموزان و دانشجویان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکنون به‌ نظر می‌رسد این محصولات آماده‌ی ورود به حوزه‌ی سرگرمی شده‌اند. تغییرات اخیر در کدهای سیستم‌عامل کروم حاکی از آن است که گوگل قصد دارد صفحه‌کلیدهای RGB کامل را به‌ کروم‌بوک‌ها اضافه کند؛ این قابلیت نشان می‌دهد احتمالاً باید منتظر کروم‌بوک‌های گیمینگ باشیم.

به گزارش گیزمودو، پشتیبانی از صفحه‌کلید RGB که اولین‌ بار توسط وب‌سایت ۹to5Google شناسایی شده، به شما اجازه می‌دهد شدت نور کلید قرمز، آبی و سبز را به‌طور جداگانه تنظیم کنید. بدین ترتیب می‌توانید میزان روشنایی و رنگ هر کلید را دقیقاً مثل رایانه‌های شخصی گیمینگ، تنظیم کنید. درحال‌حاضر این ویژگی فقط از طریق یک فرمان داخلی برای توسعه‌دهندگان در دسترس قرار گرفته است، اما به‌زودی در کروم‌بوک‌های آینده نیز عرضه خواهد شد. درحالی‌که گوگل این قابلیت را تأیید نکرده، اما ۹to5Google شواهد قابل‌قبولی به‌ دست آورده که نشان می‌دهد پشتیبانی از RGB در واقع برای دستگاه‌های آینده‌ است و نه برای صفحه‌کلیدهای شخص‌ثالث.

ما نمی‌دانیم کدام برند، زودتر از سایر شرکت‌ها دست‌به‌کار خواهد شد و اولین‌ کروم‌بوک گیمینگ را معرفی خواهد کرد. بااین‌حال، سه دستگاه مرموز با نام رمز Taniks، Vell و Ripple وجود دارد که ظاهراً اولین کروم‌بوک‌های گیمینگ خواهند بود. Vell از پردازنده‌ی نسل دوازدهم آلدرلیک اینتل بهره خواهد برد و طبق گزارش‌ها و همچنین پیش‌بینی وب‌سایت ۹to5Google، این محصول می‌تواند به کروم‌بوک آینده‌ی HP Omen اشاره داشته باشد.

به‌طور مشابه، Taniks توسط LCDC (بزرگ‌ترین شرکت فعال در بخش تحقیق‌وتوسعه‌ی سخت‌افزارهای لنوو) طراحی شده و بنابراین می‌توان انتظار داشت این دستگاه در واقع یک کروم‌بوک گیمینگ جدید از لنوو تحت سری Legion باشد. در مورد Ripple نیز گزارش شده که این محصول به صفحه‌کلید جداشونده‌ی RGB مجهز خواهد بود و بنابراین این دستگاه احتمالاً کروم‌بوک معادل لپ‌تاپ ROG Flow Z13 ایسوس است.

عمر کروم‌بوک‌ها اکنون به یک دهه می‌رسد اما هیچ‌کدام از این محصولات از صفحه‌کلید RGB یا پردازنده‌ی گرافیکی مجزا که قادر به اجرای بازی‌ها باشد بهره نمی‌برند. درحال‌حاضر برای اجرای بازی‌ها در کروم‌بوک یا باید یک بازی اندرویدی روی این دستگاه اجرا کنید یا از سرویس‌های استریم بازی مثل گوگل استادیا یا انویدیا جی‌فورس ناو بهره ببرید. سخت‌افزار محدود، تنها مشکلی نیست که مانع از ورود کروم‌بوک‌ها به بازار بازی‌های رایانه‌ای شده است. سیستم‌عامل کروم بر پایه‌ی لینوکس توسعه داده شده و این یعنی شما نمی‌توانید بازی‌های مبتنی بر کتابخانه‌های ویندوز را به‌طور معمول روی آن اجرا کنید.

یکی از مدیران رده‌بالای سیستم‌عامل کروم در ژوئن ۲۰۲۰ در گفت‌وگو با وب‌سایت اندروید اوتوریتی گفت که این شرکت در تلاش است با کمک Valve، سرویس استیم را به کروم‌بوک اضافه کند. در ‌واقع پروژه‌ای با اسم رمز Borealis از مدت‌ها قبل برای اجرای استیم و سایر بازی‌های مخصوص رایانه‌های شخصی سازگار با لینوکس روی یک ماشین مجازی در کروم‌بوک‌ها در حال انجام است. این پروژه اولین‌بار در اواسط سال ۲۰۲۰ به‌عنوان یک توزیع لینوکسی مبتنی بر اوبونتو با نسخه‌ی از پیش‌نصب‌شده‌ی استیم شناسایی شد و آخرین شواهد نشان می‌دهد که Borealis می‌تواند طی هفته‌های آینده راه‌اندازی شود. با وجود شواهد جدید به‌ دست آمده در این زمینه، گوگل هنوز به‌طور رسمی اطلاعیه‌ای مبنی بر ورود بازی‌های استیم به کروم‌بوک ارائه نکرده است.