چه کسانی برای تزریق دز «بوستر» مراجعه کنند؟

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افراد بالای ۶۰سال که هر دو دز خود را واکسن سینوفارم و یا برکت تزریق کرده و ۴ ماه از تزریق دومین دز آن گذشته، خواست برای تزریق دز سوم یا "بوستر "به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

ایسنا نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از افراد بالای ۶۰سال که هر دو دز خود را واکسن سینوفارم و یا برکت تزریق کرده و ۴ ماه از تزریق دومین دز آن گذشته، خواست برای تزریق دز سوم یا “بوستر “به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

دکتر کامران قدس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار کرد: مراکز منتخب واکسیناسیون کووید-۱۹ مجموعه های تحت پوشش دانشگاه آماده تزریق دز سوم واکسن هستند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس خاطرنشان کرد: افرادی که از تزریق واکسن علیه کرونا به خصوص دریافت کنندگان سینوفارم و برکت، چهار ماه می گذرد، نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند چ ا که هرچه سن بالا می رود خطر این بیماری نیز بیشتر می شود.

وی با اشاره به میزان واکسیناسیون در شش شهرستان تحت پوشش این دانشگاه افزود: تاکنون بیش از ۵۹۳ هزار دز واکسن کووید-۱۹ در حوزه تحت پوشش دانشگاه تزریق شده است.

دکتر قدس با ابراز خرسندی از سرعت واکسیناسیون در این استان گفت: پوشش واکسیناسیون در جمعیت تحت پوشش دانشگاه در دز اول ۸۹ درصد و در دز دوم ۷۵ درصد است.

وی از شناسایی بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار در بیمارستان های دانشگاه بستری و ۸۶ نفر نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند که در منزل تحت مراقبت و درمان هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه واکسینه شدن به تنهایی کافی نیست و رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان الزامی است خاطرنشان کرد: در کنار تزریق واکسن، رعایت کامل اصول بهداشت فردی از جمله استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست ها و فاصله گذاری فیزیکی بسیار ضروری است

قدس با بیان اینکه کار اصلی پیشگیری است و پیشگیری بر عهده مردم است تصریح کرد: واکسن به تنهایی ما را از بیماری ایمن نمی کند لذا رعایت پروتکل ها و توصیه های اعلام شده تا ریشه کنی این همه گیری همچنان ضروری است.

وی با اشاره به آغاز فصل سرما و بسته بودن درها و پنجره ها در منازل و خصوصا سالن های عمومی خواست: برای تهویه هوا در اینگونه اماکن سربسته چاره جویی کنند.