چند راهکار ساده برای تقویت حافظه کوتاه مدت

تقویت حافظه کوتاه مدت باعث می‌شود در کارهای روزمره با فراموشی رو به رو نشوید و مغز شما اختلال پیدا نکند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: تقویت حافظه کوتاه مدت باعث می‌شود در کارهای روزمره با فراموشی رو به رو نشوید و مغز شما اختلال پیدا نکند.

ممکن است برای بسیاری از ما در طول زندگی اتفاق افتاده باشد که برای بیان یک جمله، انجام یک کار، تاریخ مهم و خرید از فروشگاه با فراموشی مواجه شویم.

در واقع مغز ما در این شرایط از اطلاعات اشباع شده است و توان پردازش ندارد. عدم توانایی پردازش مغز و مواجه شدن با فراموشی را می‌توان با انجام برخی تمرین‌ها رفع و همچنین حافظه کوتاه مدت را تقویت کرد.

از انجام چند کار به صورت همزمان پرهیز کنید

مغز زمانی بهتر توانایی پردازش دارد که در یک زمان فقط روی یک موضوع خاص متمرکز شود. در واقع مغز بیشتر افراد نمی‌تواند در یک زمان مشخص نسبت به چند موضوع مختلف تمرکز داشته باشد.

بازی‌های فکری انجام دهید

با انجام بازی‌های فکری مغز شما می‌تواند مسیرهای عصبی جدیدی بسازد و ارتباطات بیشتری ایجاد کند. بازی‌های فکری ظرفیت بیشتری از توانایی‌های مغز شما را درگیر می‌کند.

از همه حس هایتان استفاده کنید

سعی کنید برای به خاطر سپردن کارهای مهم خود فقط به چشم‌ها تکیه نکنید. حس‌های شنوایی، بویایی و لامسه می‌توانند در تقویت حافظه کوتاه مدت و یادآوری کارهایتان موثر باشند.

خواب کافی

مغز برای شارژ شدن به استراحت نیاز دارد. بهتر است ساعت خواب خود را تنظیم کنید؛ به یاد داشته باشید یکی از دلایل زوال عقل بی خوابی‌های پی در پی محسوب می‌شود.

تغذیه مناسب و ورزش کافی

توصیه می‌شود در مصرف مواد غذایی تعادل و تناسب را رعایت کنید؛ چرا که پرخوری می‌تواند مغز شما را با اختلال رو به رو کند. سعی کنید منابع غذایی امگا ۳، میوه، سبزی و پروتئین را در برنامه روزانه خود قرار دهید. در صورت تغذیه صحیح، با ورزش کردن بدن شما اکسیژن بیشتری دریافت می‌کند و این اکسیژن به مغز شما می‌رسد که باعث بهبود عملکرد آن می‌شود.

خلاصه سازی و تصویرسازی و همچنین تقسیم بندی و سامان دهی کارهای روزانه می‌توانند از دیگر راهکارهای مهم برای تقویت حافظه کوتاه مدت شما باشند.