چرا یک نماینده با لودر از روی قانون رد می شود؟

نمایندگان مجلس ازآن جا که در لشگر قانون و قانونگذاری قرار دارند باید در بسیاری از موارد الگو و نماد رعایت قانون و احترام به آن باشند؛ در حالی که این بار یکی از این نمایندگان محترم با لودر به جان دیوار دانشگاه افتاده و در استدلال رفتار خود تاخیر ایجاد یک زیر گذر را دلیل این تخریب بیان نموده است.

روزنامه آفتاب یزد نوشت: نمایندگان مجلس ازآن جا که در لشگر قانون و قانونگذاری قرار دارند باید در بسیاری از موارد الگو و نماد رعایت قانون و احترام به آن باشند؛ در حالی که این بار یکی از این نمایندگان محترم با لودر به جان دیوار دانشگاه افتاده و در استدلال رفتار خود تاخیر ایجاد یک زیر گذر را دلیل این تخریب بیان نموده است.

اگر قرار باشد در پیچ و خم دیوان سالاری های موجود هر کس خود اقدام به اجرای قانون و یا تحقق برنامه ها و پروژه های موجود کند دیگر به قول قدیمی ها سنگ رو سنگ بند نمی شود.
حداقل در این زمینه این نماینده محترم و نمایندگان دیگر کمی با درد مردم که در راهروهای ادارات و بعضی از سازمان ها مدت ها سرگردان بوده و بالا و پائین می روند آشنا می‌شوندو میفهمند مردم چه حال و روزی دارند.

اما از نظر استدلال رفتاری؛ هیئت ناظر بر رفتار نمایندگان باید در این زمینه وارد عمل شده و اجازه ندهد خودسری و آشفتگی رفتاری از سوی یک قانونگذار پی ریزی گردد چرا که در چنین شرایطی اگر در آینده ای نه چندان دور کسی دست به رفتار های مشابه بزند دیگر نمی توان او را سرزنش نمود چرا که گاه برای یک نامه یا دستور بسیار ساده شخص ماه ها سرگردان در اداره ای می شود بدون اینکه نتیجه‌ای بگیرد و با امروز و فردا های بی نتیجه عمر افراد سپری می‌گردد.
به هر حال از نگاه رفتار شناسی این رفتار از سوی هر کس که باشد غیر قابل قبول و از سوی یک نماینده مجلس غیر قابل قبول تر است. چرا که عصاره فضایل مردم در سنگر مجلس نهفته و احترام به قانون باید از این نهاد سر چشمه بگیرد؛ مخصوصا که مجلس حاضر، مجلس جهادی و انقلابی نام گرفته است!
شاید هنوز برخی از افراد مفهوم رفتاری و عملی مدیریت جهادی و انقلابی را به درستی درک نکرده و توقع دارند هر رفتار خارج از موازین را به نام مدیریت انقلابی جایگزین نمایند در حالی که از نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قانون فراتر از هر رفتار و هر معیاری است و هیچ کس نمی تواند رفتار خود را فراقانونی قلمداد کرده و خود را در قلعه ای دور از مجازات و پاسخگویی احساس کند.

مردم منتظر واکنش مجلس و نهاد های قانونی هستند؛ مخصوصا مردم مومن و متعهد نجف آباد که همواره در مسیر انقلاب و دفاع از دستاورد های آن پیشگام بوده اند و این بار نیز منتظر تحقق قانون در این رابطه هستند و دانشجویانی که در این نهاد تحصیل می کنند می خواهند به طور عملی و کاربردی احترام به قانون را در جامعه ملاحظه و لمس کنند.