چرا بیش از ۸۰ درصد تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد زنان هستند؟

اعتیاد و مشکلات ناشی از آن یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود.

اعتیاد و مشکلات ناشی از آن یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود.

از سال ۱۳۸۸ خط ملی وابستگی با هدف پاسخگویی به سوالات افراد در زمینه پیشگیری از وابستگی به مواد و منابع و مراکز مرتبط برای درمان و سایر حمایت‌های روانی و اجتماعی راه‌اندازی شده است.این خط با شماره تلفن ۰۹۶۲۸ فعال بوده و توسط سازمان بهزیستی کشور اداره می‌شود .

امروز رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح میزان تماس‌ها با خط ملی اعتیاد طی ۹ ماه سال جاری اعلام کرد: از میان تماس گیرندگان، ۸۳.۲ درصد آنها زن بوده‌اند.

به گفته فاطمه رضوان مدنی ۳۵۰ هزار و ۲۶۱ نفر تا پایان آذرماه سال جاری با خط ملی اعتیاد تماس گرفته‌اند و به این ترتیب تا پایان آذر به ۹۵.۷۷ درصد تماس گیرندگان پاسخ داده شده است. از میان این تماس گیرندگان، ۸۳.۲ درصد زن بوده‌اند و مادران و همسران بیشترین تماس‌گیرندگان زن را تشکیل داده‌اند.

رضوان مدنی در پاسخ به این سوال که تماس گیرندگان بیشتر درخصوص چه مواردی سوال داشتند، به ایسنا گفت: از بین مواد اعتیادآور، بیشترین سوال به ترتیب اولویت درباره ماده اعتیادآور گل، شیشه و تریاک بوده است.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی این را هم گفت که شایع‌ترین سوالات و درخواستها در ماه گذشته به ترتیب مربوط به درخواست دستگیری معتادی که در منزل باعث آزار و اذیت خانواده می‌شود، ادامه درمان معتادانی که به کرونا مبتلا هستند و درخواست راهنمایی برای انتخاب مرکز درمان اعتیاد بوده است.