پیش بینی قیمت دلار برای ۳۰ بهمن/ کاهش دلار هرات به کانال ۲۵هزارتومان

امروز بازار ارز به روند نزولی خود ادامه داد و دلار آزاد به نیمه کانال ۲۶هزارتومان رسیده است.

اقتصادآنلاین نوشت: امروز بازار ارز به روند نزولی خود ادامه داد و دلار آزاد به نیمه کانال ۲۶هزارتومان رسیده است.

بازار ارز آخرین روز معاملاتی هفته را با اندکی کاهش قیمت به پایان رساند. در حالی که دلار صبح امروز با قیمت ۲۶هزار ۶۸۰ تومان معامله می شد که تا لحظه نگارش این گزارش به قیمت ۲۵هزار و ۵۴۰ تومان رسید. نمودار زیر روند قیمت دلار در معاملات امروز را نشان می‌دهد:

دلار

به این ترتیب و در این ساعت از معاملات، دلار آزاد در قیمت ۲۶هزار و ۵۴۰تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته ۳۰۰تومان و نسبت به معاملات صبح، کاهش ۱۰۰تومانی را نشان می‌دهد.

دلار2

امروز همچنین دلار هرات نیز به زیر ۲۶هزارتومان رسیده و در این ساعت از معاملات در قیمت ۲۵هزار و ۹۲۰تومان معامله می‌شود. اتفاقی که به نظر می رسید دلار به استقبال توافق رفته است.

کانون صرافان نیز قیمت اعلامی دلار را نسبت به صبح تغییری نداده است. به این ترتیب در صرافی‌ها قیمت دلار را ۲۵هزار و ۴۰تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۳۲۸ تومان برای فروش اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۰۰تومانی را نشان می‌دهد.

در آخرین معاملات روز گذشته، دلار در صرافی‌ها با قیمت ۲۵هزار و ۱۵۴تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۳۹۸تومان برای فروش معامله می‌شد.

دلار3

یورو نیز در صرافی‌ها با قیمت ۲۸هزار و ۶۶۷تومان برای خرید و ۲۹هزار و ۱۲تومان برای فروش اعلام کرده است که نسبت به صبح کاهش ۱۰۰تومانی را نشان می‌دهد. روز گذشته یورو در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۵۵۳تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۹۲۵تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی نیز قیمت دلار را با حدود ۳۰تومان کاهش، ۲۵هزار و ۲۳۳تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۹۸۲تومان برای خرید اعلام کرده است. روز گذشته دلار در صرافی ملی با قیمت ۲۵هزار و ۳۰۳تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۵۱تومان برای خرید معامله می‌شد.

یورو نیز در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۹هزار و ۶۴۷تومان برای فروش و ۲۹هزار و ۳۵۲تومان برای خرید نمایان شد؛ در حالی که روز چهارشنبه یورو در صرافی ملی ۲۸هزار و ۶۴۲تومان به فروش می‌رسید و قیمت خرید آن از فروشنده ۲۸هزار و ۳۵۷تومان است.

امروز اخبار ضدونقیض زیادی از مذاکرات به گوش رسید. برخی گمانه‌زنی‌ها از به بن‌ بست رسیدن مذاکرات خبر دادند. اما با این وجود از ابتدای معاملات، دلار آزاد روند نزولی به خود گرفت و به نظر می‌رسد بازار به دستیابی به توافق امیدوار است. کاهش معاملات نقدی نیز امروز در بازار حاکی از این است که معامله‌گران انتظار اخبار جدی و مهمی را طی روزهای آینده می‌کشند. از طرف دیگر همانطور که پیشتر به آن اشاره شد دلار هرات نیز به کانال ۲۵هزارتومان برگشته است که امیدواری بازار ارز به توافق را تایید می‌کند. حال باید دید خبری که بازار ارز طی ماه‌های گذشته انتظار آن را می‌کشیده طی روزهای آینده از وین به تهران می‌رسد؟