پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از قیمت طلا و سکه/ بازار به کدام سمت در حال پیشروی است؟

در هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا در بازار تقریبا با نوسان کمی همراه بود و معاملات نیز بوی عید گرفته و جنبه مصرفی داشت و بر این اساس حباب سکه ۱۸۰ هزار تومان شد.

ایرنا نوشت: در هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا در بازار تقریبا با نوسان کمی همراه بود و معاملات نیز بوی عید گرفته و جنبه مصرفی داشت و بر این اساس حباب سکه ۱۸۰ هزار تومان شد.

بررسی بازار سکه و طلا در هفته دوم اسفندماه حاکی از این است که قیمت سکه و طلا در ابتدای هفته در مقایسه با هفته قبل کاهشی بود و در ادامه ثبات نسبی را در بازار شاهد بودیم.

سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته را با کاهش ۳۲۰ هزار تومانی آغاز کرد و روز بعد با افزایش ۲۰ هزار تومانی به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه دوباره سکه وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شد و پس از آن به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با بهای متوسط ۱۲ میلیون و ۳۴ هزار تومان و ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

بازار طلای خام در هفته گذشته نیز تقریبا باثبات بود، به‌طوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار روز شنبه یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان و روز بعد سه هزار تومان افزایش قیمت داشت.

نرخ طلای خام در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ابتدا افزایش و سپس کاهش یافت به این ترتیب که روز دوشنبه برابر یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و چهارشنبه ۳۳ هزار تومان کاهش قیمت داشت. روز پنجشنبه نیز با بهای یک میلیون و ۲۰۳ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

روز شنبه هر مثقال طلا پنج میلیون و ۱۸۶ هزار تومان بود و فردای آن روز به نرخ پنج میلیون و ۲۰۲ هزار تومان رسید.

قیمت هر مثقال طلا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه به ترتیب برابر پنج میلیون و ۲۱۸ هزار تومان و پنج میلیون و ۲۲۸ هزار تومان بود و در آخرین روز هفته نیز به مبلغ پنج میلیون و ۲۱۲ هزار تومان داد و ستد شده است.

«محمد کشتی آرای» نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت انس جهانی همچنان تحت تاثیر بحران اوکراین است و در هفته گذشته با ۴۲ دلار افزایش هفتگی روز گذشته به یک هزار و ۹۳۲ دلار رسید.

کشتی آرای افزود: برخلاف افزایش بهای انس جهانی نرخ ارز همچنان از ثبات نسبی برخوردار بوده است و در مجموع قیمت طلا و سکه با نوسان کمی همراه بوده است.

وی اظهارداشت: در این روزها افزایش تقاضا برای خرید انواع سکه موجب افزایش حباب سکه شده است و سکه روز پنجشنبه با ۱۸۰ هزار تومان حباب ۳۰ هزار تومان افزایش حباب داشته است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه وضعیت معاملات در هفته گذشته خوب بوده است گفت: می‌توان گفت بوی عید گرفته است و به همین دلیل تقاضا برای خرید انواع سکه افزایش داشته و این به دلیل رشد تقاضا در روزهای پایانی سال است.

وی ادامه داد: وضعیت بازار طلا را به دلیل جنگ اوکراین و روسیه و مذاکرات وین پیش‌بینی کرد اما چون در ماه‌های گذشته نرخ ارز مدیریت می‌شود قیمت‌ فلز زرد در داخل کشور باثبات است.

این مقام صنفی گفت: سرمایه‌گذاری در بازار طلا همچون بخش‌های دیگر با احتیاط انجام می‌شود و بیشتر ین سودی که در سال گذشته نصیب سرمایه‌گذاران شده سود بانکی ۲۰ درصدی بوده و طلا و سکه و ارز این بازدهی را نداشته است و داد و ستدها در بازار طلا جنبه مصرفی دارد.