پیش‌بینی جالب از سقوط قیمت طلا در بازار/ ارزش منصفانه طلا چقدر است؟

طلا در هفته گذشته نهایتا کار خود را در مرز قیمتی ۱۸۱۰ دلار به پایان رساند تا سومین ماه متوالی نزول قیمتی را به ثبت برساند.

اکوایران نوشت: طلا در هفته گذشته نهایتا کار خود را در مرز قیمتی ۱۸۱۰ دلار به پایان رساند تا سومین ماه متوالی نزول قیمتی را به ثبت برساند.

تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا می تواند به زیر مرز ۱۸۰۰ دلار سقوط کند، زیر هنوز فضای کلی بازار منطبق بر شیب ملایم نزولی طلا است. دیوید مدن، تحلیل گر بازارها در Equiti Capital معتقد است که با توجه به وضعیت کنونی سطح ۱۸۰۰ دلاری قیمتی منصفانه برای طلا در کوتاه مدت است.

افزایش نرخ های بهره سبب شده است تا شاخص دلار روند صعودی داشته باشد و از این رو دلار در حال حاضر نسبت به طلا برتری دارد. در همین حال تحلیل گران تکنیکال نیز معتقدند که اگرچه به نظر می رسد طلا در نوسان حول مرز ۱۸۰۰ دلاری راحت است، اما تصویر تکنیکال نشان می دهد در کوتاه مدت قیمت طلا کاهش یابد.

در حال حاضر طلا سه هفته متوالی در ماه ژوئن سقوط کرده است. با وجود این کاهش ها اما کارشناسان بازار متذکر می شوند که طلا همچنان نسبت به بازارهای سهام عملکرد بهتری داشته است. به عنوان مثال شاخص S&P ۵۰۰ از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان نیمه سال ۲۰ درصد کاهش داشته است که بدترین عملکرد نیم ساله این شاخص از سال ۱۹۷۰ بوده است. اما طلا با وجود اینکه با کاهش قیمت مواجه شده است اما مقاومت قابل توجهی نیز نشان داده است.

در میان تحلیلگران وال استریتی شرکت کننده در نظسنجی سایت کیتکو ۳۱ درصد فقط به صود طلا در هفته آینده باور دارند در حالی که ۴۴ درصد بازار را نزولی می بینند. در نظرسنجی معامله‌گران خرد هم ۴۱ درصد طلا را صعودی و ۳۸ درصد نزولی می بینند.