پیام آمریکایی به بازار دلار ایران/ پیش‌بینی تازه از قیمت دلار

 قیمت دلار روز گذشته نزولی بود اما معامله گران قیمت دلار، بازار ارز امروز یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

اقتصادنیوز نوشت: قیمت دلار روز گذشته نزولی بود اما معامله گران قیمت دلار، بازار ارز امروز یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

قیمت دلار در اولین روز هفته جاری بر مدار ثبات قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی روز گذشته نسبت به روز پنجشنبه گذشته تغییر خاصی نکرد و با ۲۷ هزار و ۸۸۰ تومان معامله شد.

پیام آمریکایی به بازار دلار ایران

روز گذشته شبکه ان‌بی‌سی نیوز در گزارشی درباره روند مذاکرات ایران و ١+٤ در وین به نقل از دو منبع آگاه مدعی شد که تیم مذاکره‌کننده آمریکا اخیراً تغییر کرده است. بنابر ادعای ان‌بی‌سی نیوز، ریچارد نفیو یکی از اعضای کلیدی تیم آمریکایی در وین، در حال ترک هیات مذاکره‌کننده است تا نقش متفاوتی را در وزارت امورخارجه آمریکا بر عهده بگیرد.

تحلیگران بازار دلار کنار گذاشتن ریچارد نفیو ملقب به معمار تحریم ها را سیگنال مثبتی در نظر گرفتند. در واقع آن ها چنین تفسیری را مطرح می کردند که تغییر ریچارد نفیو می تواند پالس مثبتی از تیم مذاکره کننده آمریکایی تلقی شود، چرا که حذف چنین مهره‌ای از تیم مذاکراتی یک مفهوم مشخص دارد که واشنگتن خواهان حل پروژه مذاکرات وین با توافق است. نفیو دلبسته ساختار تحریم ها علیه ایران عنوان می شود. البته بخش زیادی از معامله گران نیز با چنین تحلیلی موافق نیستند.

اما معامله گران قیمت دلار، بازار ارز امروز یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ را چگونه پیش بینی کرده اند؟

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی دیشب بر روی ۷ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز شنبه ۱۰ تومان پایین رفته بود. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی ۲۷ هزار و ۸۸۰ تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی جمعه شب ۱۲۰ تومان پایین رفته بود. در معاملات پشت خطی جمعه شب قیمت دلار فردایی بر روی۲۸ هزار تومان قراد داشت. بنابراین معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ را نزولی پیش بینی کرده اند

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار ۲۷ هزار و ۲۷۰ تومان اعلام شد که نسبت به قیمت جمعه شب ۸۰ تومان ارزان شده بود.

جمعه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی ۲۷ هزار و ۳۵۰ تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال کاهش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ ارزان می شود.