پاداش جذاب لیورپول برای فتح «اولدترافورد»

مسیر لیورپول برای کسب یک برد تاریخی در اولدترافورد از 9 روز پیش در مادرید آغاز شد؛ جایی که سه نفر از کارمندان باشگاه شامل مربیان متخصص در دروازه‌بانی، بدنسازی و پزشکی، پس از جدال تیم‌های لیورپول با واتفورد راهی پایتخت اسپانیا شدند تا برای آمادگی «آلیسون بکر» و «فابینیو» دست به کار شوند.

مسیر لیورپول برای کسب یک برد تاریخی در اولدترافورد از ۹ روز پیش در مادرید آغاز شد؛ جایی که سه نفر از کارمندان باشگاه شامل مربیان متخصص در دروازه‌بانی، بدنسازی و پزشکی، پس از جدال تیم‌های لیورپول با واتفورد راهی پایتخت اسپانیا شدند تا برای آمادگی «آلیسون بکر» و «فابینیو» دست به کار شوند.

این دو برزیلی که پس از دیدارهای ملی به اروپا برگشته بودند، به دلیل محدودیت‌های قرنطینه، دیدار خارج از خانه مقابل واتفورد را از دست دادند. «یورگن کلوپ» اما با توجه به دو دیدار سخت خارج از خانه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکومادرید در ورزشگاه «واندامترو پولیتانو» و دیدار با منچستر در «اولدترافورد»، تمام تمرکز خود را معطوف این دو بازیکن نمود. به این ترتیب، آلیسون و فابینیو در شرایطی که منتظر بودند دیگر اعضای تیم به مادرید برسند، از امکانات فدراسیون فوتبال اسپانیا برای دستیابی به آمادگی بهره بردند.

به نقل از یک منبع نزدیک به تیم، جدال در واتفورد و مادرید همانند یک سفر بزرگ بود؛ حتی با اینکه تمام بازیکنان به جز آلیسون و فابینیو، در بازی زمانی بین این دو مسابقه به مرسی‌ساید برگشتند! در نهایت هم برتری در این دو مسابقه باعث شد سرخ‌پوشان آنفیلد با روحیه‌ای مناسب برای تقابل با شیاطین سرخ پا به «اولدترافورد» بگذارند. این منبع در همین خصوص گفت: «زمانی که دیدار با واتفورد به اتمام رسید بازیکنان فکر می‌کردند که باید با تعداد گل بیشتری پیروز می‌شدند اما داستان اتلتیکو کاملا متفاوت بود. ما اجازه دادیم دو گل برتری از بین برود ولی در نهایت برنده شدیم. ما دوباره خودمان را پیدا کردیم و این یک بازی احساسی بود؛ به خصوص که سیمئونه تماشاگران را به خوبی تهییج می‌کرد. تساوی ۲ بر ۲ هم نتیجه خوبی به حساب می‌آمد اما بازیکنان لیورپول با کسب پیروزی ۳ بر ۲، انرژی را به اردوی تیم برگرداندند.»

کلوپ ترجیح می‌دهد زمانی که تیم تحت رهبری‌اش در لیگ قهرمانان میهمان است، پس از بازی در همان شهر بماند تا شاگردانش زمانِ خواب کمتری را از دست بدهند. او با توجه به فاصله ۴٫۵ روزه بین دیدار با اتلتیکو و یونایتد، به هدف خود نیز دست یافت. به این ترتیب چهره‌هایی که مقابل اتلتیکو به میدان نرفتند، صبح روز بعد در زمین تمرین رئال مادرید جلسه تمرینی برگزار نمودند و آن‌هایی که به بازی گرفته شدند، از استخر و سالن بدنسازی استفاده کردند.

پس از بازگشت به مرسی‌ساید، کلوپ عصر چهارشنبه به بازیکنان خود استراحت داد. البته برای «محمد صلاح» هیچ چیزی به نام استراحت وجود ندارد و او ترجیح داد در برنامه تبلیغاتی حضور پیدا کند. فرعون مصری تعطیلات روز یکشنبه خود پیش از سفر به مادرید را هم به همین شکل گذرانده بود. در عوض صلاح در این سه بازی، مجموعاً ۶ گل به ثمر رساند تا هیچکس نتواند او را به عدم تمرکز متهم کند. در لیورپول این باور وجود دارد که صلاح از تعطیلات تابستانی خود به بهترین شکل بهره برده و دلیل آمادگی‌اش در ابتدای فصل را نیز همین می‌دانند. موضوعی که در مورد «سادیو مانه»، «ترنت الکساندر آرنولد» و تا حدودی «جوئل ماتیپ» که بیشتر ژوئن و جولای را درگیر بازگشت از مصدومیت شدیدش بود نیز صدق می‌کند. درست نقطه مقابل «هری مگوایر» و «لوک شاو» که مشخصاً این روزها در فرم مناسبی قرار ندارند.

حتی تصمیم کلوپ برای استفاده از «کوناته» و «دیگو ژوتا» به جای «ماتیپ» و «مانه»، باعث تعجب کسانی که تمرینات لیورپول را از نزدیک زیر نظر داشتند نشد. فراموش نکنید که ۶ بازی از ۷ دیدار اخیر لیورپول خارج از خانه بوده و در این بین دیدارهای ملی هم برگزار شده است! به همین دلیل کلوپ در پایان هفته سنگین تیمش می‌خواست بازیکنان سر حال را به زمین بفرستد و آنها نیز به خوبی پاسخ اعتماد و تصمیم صحیح مربی را دادند.

یکی از ویژگی‌های عجیب برتری ۵ گله لیورپول مقابل یونایتد این بود که کلوپ با بدشانسی هم وارد دئولی سخت شد! دو هافبک اصلی او به دلیل مصدومیت پیش از دقیقه ۶۵ تعویض شدند؛ نفر اول «جیمز میلنر» بود که به خاطر کشیدگی همسترینگ از زمین بیرون رفت! اگر «فابینیو» یا «تیاگو» در دسترس قرار داشتند، کلوپ احتمالاً انتخاب دیگری انجام می‌داد. «کورتیس جونز» هم یکی دیگر از گزینه‌های روی میز به حساب می‌آمد ولی یورگن به این نتیجه رسید که حضورش در ترکیب اصلی پس از مصدومیت در زمان تعطیلات «فیفا دی» چندان منطقی نیست! سپس نوبت به مصدومیت و تعویض «نبی کیتا» رسید؛ هافبکی که گل اول قرمزهای مرسی‌ساید را زد و در نظم دادن به یکی از بهترین دیدارهای لیورپول از نظر هجومی عالی کار کرد! او پس از اینکه بازی ۵ بر صفر شد در یک صحنه برخورد بدی با «پل پوگبا» داشت و به نظر می‌رسید دچار مصدومیت سنگینی شده ولی خوشبختانه پس از بازی در رختکن توانست روی پاهای خود بایستد و با هم‌تیمی‌های خود جشن بگیرد!

«محمد صلاح» پس از بازی درباره اتفاقات بین دو نیمه در رختکن گفت: «پس از پایان نیمه اول در رختکن صحبت کردیم که باید یک برد تاریخی کسب کنیم و به گلزنی ادامه دهیم. چنین فرصتی همیشه به دست نمی‌آید.» به همین دلیل بود که حتی رابرتسون وقتی ستاره مصری پنج دقیقه پس از شروع نیمه دوم هت‌تریک کرد، با فریادی خطاب به هم‌تیمی‌های خود گفت: «ادامه دهید و بی‌رحم باشید!»

حالا سوال اینجاست پاداش بازیکنان برای این برد تاریخی چیست؟ پاسخ ساده است؛ آنها طبق معمول روز دوشنبه ساعت ۹:۳۰ صبح راهی زمین تمرین AXA شدند تا جلسه ریکاوری‌شان را انجام دهند!

نویسنده: سید لاو

مترجم: سپهر ستاری