واکنش‌های متفاوت کاربران فضای مجازی به حمله روسیه به اوکراین

کاربران شبکه های اجتماعی به جنگ روسیه و اوکراین چگونه واکنش نشان دادند؟

خراسان نوشت: کاربران شبکه های اجتماعی به جنگ روسیه و اوکراین چگونه واکنش نشان دادند؟

ورود به قرن ۲۱ شاید آخرین امید مردم جهان برای ایجاد جهانی سراسر صلح بود. مردمی که در طول قرن بیستم دو جنگ جهانی را از سر گذراندند، به دنبال شروعی تازه برای فراموش‌کردن تراژدی‌های قرن بیستم بودند اما صبح روز پنج شنبه با آغاز رسمی حمله روسیه به اوکراین، مشخص شد که جاه‌طلبی‌های برخی رهبران جهان محدود به زمان و مکان نمی‌شود و می‌توان شهروند هزاره سومی و غیرخاورمیانه‌ای هم بود و دغدغه جنگ داشت.

در این میان آتش جنگ اوکراین دامن شبکه های اجتماعی را هم گرفت و بسیاری از کاربران داخلی و خارجی به این موضوع واکنش نشان دادند و خواهان پایان جنگ و مذاکره برای حل مشکل به وجود آمده شدند، برخی روسیه را مقصر می دانستند و برخی هم آمریکا و ناتو را که معتقدند به دنبال تحریک روسیه برای حمله به اوکراین بوده است. در ادامه نگاهی انداخته ایم به برخی از مطالب پربازدید شبکه های اجتماعی درباره جنگ اوکراین .

نقش ناتو در شروع جنگ

برخی از کاربران بر این باورند که یکی از دلایل شروع جنگ شیطنت های ناتو و آمریکا در منطقه بوده است. در همین زمینه «کارلوس لاتوف» کاریکاتوریست معروف برزیلی کارتونی منتشر کرده که بازتاب زیادی داشته است. در این میان برخی کاربران هم با ساخت تصاویری از حمایت های آمریکا و کشورهای ناتو قبل از شروع جنگ و تنها گذاشتن اوکراین بعد از شروع جنگ نوشتند.

سازمان ملل مثل همیشه منفعل و بی فایده!

یکی از انتقادهایی که همیشه به سازمان ملل وارد بوده انفعال این سازمان در اتفاقات جهان است. کاربران با این تصویر سازمان ملل را در کنار دیگر ساخته های بی خود بشر قرار دادند.

خسارت های جانی و مالی

از بدترین تبعات جنگ بی خانمانی و آوارگی مردم و از دست دادن عزیزانی است که سال ها کنارشان زندگی کرده اند، کاربران شبکه های اجتماعی با بازنشر این تصاویر از خرابی خانه های مردم و کشته و زخمی شدن برخی از غیر نظامیان اوکراین نوشتند.

جنگی بدون خاورمیانه

در چند دهه اخیر همیشه جنگ در خاورمیانه بوده و این اولین جنگی است که هر دو طرف خارج از خاورمیانه حضور دارند، کاربران زیادی نوشتند این اولین باری است که مردم خاورمیانه به جای گرفتن تفنگ در دست می توانند نظاره گر جنگ باشند.