واتس‌آپ، اینستاگرام و تلگرام، بیشترین بیشترین شبکه‌های اجتماعی استفاده شده از سوی مردم

باحضور پررنگ اعضای خانواده‌ها در شبکه‌های اجتماعی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد سکوتی سخت در کانون خانواده‌ها خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران نوشت: باحضور پررنگ اعضای خانواده‌ها در شبکه‌های اجتماعی در آینده‌ای نه چندان دور شاهد سکوتی سخت در کانون خانواده‌ها خواهیم بود.

افزایش چشمگیر استفاده از اینترنت و به ویژه شبکه­‌های اجتماعی این روزها به رغم استفاده ­های کار راه اندازی که دارند، در کنار اشتغال طولانی والدین و تغییر نگرش آنها در تربیت فرزندان، سبب دوری اعضای خانواده از یکدیگر شده است. به گونه­‌ای که به رغم حضور اعضای خانواده زیر یک سقف، این امکان وجود دارد که فاصله‌هایی از لحاظ عاطفی و معنوی بینشان به وجود بیاید و در طول روز اعضای خانواده ساعات خود را یا بیرون از خانه هستند و ساعت های هم در منزل حضور دارند در شبکه های اجتماعی فعال هستند و همین موضوع باعث شده در طولانی مدت مهر و محبتی که بینشان وجود داشته هر روز کمرنگ و کمرنگ‌تر شود.

البته علاوه بر این مسائل خانواده‌هایی هم وجود دارند که در کنار یکدیگر می‌نشینند، اما حرفی برای گفتن دیگر ندارند و از گفتگو و حل مسائل موجود در خانواده دیگر خبری نیست و در ادامه کار به جایی می رسد که مشکلات کوچک و جزئی تبدیل به کلافی سر در گم و چه بسا حادتر می‌شود.

همچنین طبق آخرین اعلام مرکز آمار که از جامعه افرادی بالای ۱۵ سال کشور جمع آوری شده است، سرانه حضور هر ایرانی در شبکه‌های اجتماعی یک ساعت و سی و دو دقیقه است.

طبق اعلام مرکز آمار بیشترین شبکه‌های اجتماعی استفاده شده توسط ۶۵/۲ درصد افراد عضو در شبکه‌های اجتماعی در جامعه هدف افراد بالای ۱۵ سال به شرح زیر است:
۸۸/۵ درصد – نرم افزار واتس آپ
۶۸/۳ درصد – نرم افزار اینستاگرام
۶۶/۲ درصد – نرم افزار تلگرام
۴/۶ درصد – نرم افزار سروش
۳/۷ درصد – نرم افزار ایتا
۳/۶ درصد – نرم افزار ایمو