نیویورک‌تایمز افشا کرد:استقرار چندین هزار نظامی آمریکایی و اعزام کشتی‌های جنگی و هواپیما در بالتیک و شرق اروپا

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع نامشخص در دولت آمریکا گزارش داد، جو بایدن در حال بررسی استقرار "چندین هزار" نیروی آمریکایی در کشورهای بالتیک و در شرق اروپاست.

ایسنا نوشت: روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع نامشخص در دولت آمریکا گزارش داد، جو بایدن در حال بررسی استقرار “چندین هزار” نیروی آمریکایی در کشورهای بالتیک و در شرق اروپاست.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دولت آمریکا می‌گویند که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی استقرار چندین هزار نیروی آمریکایی و همچنین کشتی‌های جنگی و هواپیما در کشورهای متحد ناتو در بالتیک و شرق اروپاست و این توسعه مشارکت نظامی آمریکایی در بحبوحه رشد نگرانی‌ها از یک حمله روسیه به اوکراین است.

این روزنامه با استناد به منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد: در نشست روز شنبه در کمپ دیوید، مقام‌های ارشد پنتاگون چندین گزینه مقابل بایدن قرار دادند که تجهیزات نظامی آمریکا را به مرزهای کشور پوتین نزدیک‌تر می‌کند… این گزینه‌ها شامل اعزام ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نیرو به کشورهای شرق اروپا می‌شود و چنانچه اوضاع وخیم‌تر شود، احتمال افزایش این تعداد و ۱۰ برابر شدن آن هست.

سرویس مطبوعاتی سفارت آمریکا در اوکراین شنبه گزارش داد که محموله‌ای نظامی شامل مهمات با وزنی بیش از ۹۰ تن به اوکراین رسیده است. پنجشنبه گذشته، دمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین تایید کرد که کی‌یف کمک نظامی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار از واشنگتن دریافت می‌کند. او گفت که کشورش سال گذشته بابت اهدافش مجموعا ۶۵۰ میلیون دلار از ایالات متحده گرفته است.

غرب و رسانه‌های اوکراین مدتی است که روی ادعاهایی مبنی بر قصد روسیه برای تهاجم علیه اوکراین مانور می‌دهند. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بارها این ادعاها را پوچ و بی‌اساس توصیف و هدف آنها را افزایش تنش‌ها عنوان کرده است.