نماینده مجلس : اینکه با چماق کشیدن جلوی اجرای کنسرت را در اهواز بگیرند، معنا ندارد / باید قطعا برخورد شود

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اینکه عده ای بخواهند با قانون شکنی و با ادعای انقلابی گری در جامعه دو قطبی ایجاد کنند پذیرفتنی نبوده و باید با آنان برخورد شود.

ایسنا: رئیس کمیته امنیت کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اینکه عده ای بخواهند با قانون شکنی و با ادعای انقلابی گری در جامعه دو قطبی ایجاد کنند پذیرفتنی نبوده و باید با آنان برخورد شود.

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت و پاسارگاد در مجلس با اشاره به ممانعت عده ای از برگزاری کنسرت در اهواز، بیان کرد: به طور کلی زمانی که متولی امر یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز برگزاری کنسرت را صادر می کند، یعنی این مجوز همراه است با هماهنگی لازم با فرماندار استان و ائمه جمعه. و اگر شرایط حساس باشد تایید شورای تامین استان نیز گرفته می شود. یعنی تمام این مراحل طی می شود و بعد مجوز برگزاری کنسرت داده می شود. پس زمانی که مجوز صادر شده یعنی تمام هماهنگی های لازم به عمل آمده است.

 

 نماینده مجلس : اینکه با چماق کشیدن جلوی اجرای کنسرت را در اهواز بگیرند، معنا ندارد / باید قطعا برخورد شود

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه بعد از صدور مجوز شاهد لغو کنسرت باشیم تبعات بدی به همراه دارد. اینکه عده معدودی بخواهند قانون شکنی کرده و با داد و فریاد و چماق کشیدن جلوی اجرای یک کنسرت را که فرآیند قانونی آن طی شده است را بگیرند، در نظام جمهوری اسلامی معنایی ندارد. بدتر اینکه این افراد این رفتار را به اسم اسلام و دین و انقلاب انجام دهند.

نماینده مرودشت و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این رفتارها مطمئنا نتیجه عکس به دنبال دارد. این رفتارها از سوی هیچ گروهی پذیرفته شده نیست. اگر واقعا عده ای تحت عناوین مختلف سعی کرده باشند که در جامعه دوقطبی ایجاد کنند و با سرو صدا و چماق کشی قصد ممانعت از اجرای کنسرت را داشته اند، باید موضوع با جدیت بررسی شود. اگر مداحی پخش کرده باشند که عذر بدتر از گناه است. چراکه هر چیزی در نظام جمهوری اسلامی جایگاه خود را دارد.

رشیدی در پایان تاکید کرد: موسیقی جایگاه خود را دارد و مداحی و عزاداری برای اهل بیت نیز جایگاه خود را دارد و هیچکدام نباید نافی یکدیگر باشد. این رفتارها نادرست است که باید قطعا با آن برخورد شود. باید در برابر این رفتارهای غیرقانونی ایستاد وگرنه این رفتارها در سطح جامعه افزایش پیدا می کند و فرآیند قانونی برای اجرای هر برنامه ای تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.