نماینده روسیه: نیازی به تصرف اوکراین نداریم!

ولادیمیر چیژوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که این کشور نیازی به تصرف سرزمین اوکراین ندارد.

ایرنا نوشت: ولادیمیر چیژوف نماینده روسیه در اتحادیه اروپا گفت که این کشور نیازی به تصرف سرزمین اوکراین ندارد.

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، چیژوف روز جمعه در گفت وگو با پورتال خبری یوراکتیو تصریح کرد: تصرف سرزمینی اوکراین هیچگاه در دستور کار روسیه قرار نداشت.

وی افزود: روسیه هم اینک نیز به اندازه کافی وسعت و سرزمین دارد.

نماینده روسیه در اتحادیه اروپا در ادامه خاطرنشان کرد، جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک باید در مرزهای بزرگتر از وسعت کنونی باشند و اراضی در استان‌های دونتسک و لوگانسک باید به این مناطق افزوده شود.

بخش وسیعی از استان‌های لوگانسک دونتسک تحت کنترل ارتش اوکراین قرار دارد.

به گزارش رسانه‌های روسی، امروز شورای وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور را در فهرست تحریمی خود قرار داد.

شورای اروپا نیز امروز عضویت هیات روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه (دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

وی بامداد روز پنجشنبه طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از عملیات نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهور روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.