مخالفت نماینده مجلس با محدودسازی فضای مجازی/ چرا توییتر برای مسئولین آزاد باشد و برای مردم آزاد نباشد؟

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، گفت که توییتر باید رفع فیلتر شود، چرا توییتر برای مسئولین آزاد باشد و برای مردم آزاد نباشد؟ من معتقدم وقتی که مسئولین در توییتر حضور دارند، چرا باید برای مردم ممنوع باشد؟

ایلنا نوشت: رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، گفت که توییتر باید رفع فیلتر شود، چرا توییتر برای مسئولین آزاد باشد و برای مردم آزاد نباشد؟ من معتقدم وقتی که مسئولین در توییتر حضور دارند، چرا باید برای مردم ممنوع باشد؟

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس فراکسیون  نیروهای مردمی انقلاب، درخصوص نگاه مجلس به فضای مجازی، گفت: در مجلس به هیچ وجه به دنبال محدودسازی اینترنت یا پلتفرم‌های مختلف نیستیم. نه‌تنها به‌دنبال محدودسازی نیستیم بلکه حتی باید در خصوص آزادسازی برخی پلتفرم‌ها اقدام کنیم.

وی ادامه داد: از جمله نظر من این است که توییتر باید رفع فیلتر شود، چرا توییتر برای مسئولین آزاد باشد و برای مردم آزاد نباشد؟ من معتقدم وقتی که مسئولین در توییتر حضور دارند، چرا باید برای مردم ممنوع باشد؟ اگر خلاف است برای همه باید باشد و مسئولین هم استفاده نکنند اما حالا که استفاده می‌کنند باید برای مردم هم آزاد شود؛ لذا من موافق این هستم که توییتر رفع فیلتر شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه بیان کرد: توییتر فضایی است که ایده‌ها، دیدگاه‌ها و نظرهای متعدد پیرامون موضوعات مختلف مطرح می‌شود و مردم ما هم آن بصیرت را دارند که بتوانند ایده‌ها و نظرات مختلف که در عرصه‌های گوناگون ارائه می‌شود را بررسی کنند؛ ما باید این بصیرت را در جامعه ایجاد کنیم که خودشان انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای فرهنگی و فکری خیلی زیادی در جامعه ما هستند که بتوانند در این عرصه حضور پیدا کرده و به شبهات و سوالات پاسخ بدهند.

میرتاج‌الدینی با اشاره به توصیه رهبری به حضور نیروهای انقلابی در فضای مجازی، گفت: از سوی دیگر فضای توییتر یک فضای نخبگانی است و ماهم که در حوزه آی تی دست بالا را داریم لذا این می‌تواند بستری باشد که جوانان تحصیلکرده و طلاب ما در این عرصه حضور پیدا کرده و نظرات و دیدگاه‌های انقلابی ما را به دنیا برسانند.