مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح با خرید سربازی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به نامه ستاد کل نیروهای مسلح در مخالفت با مصوبه کمیسیون برای خرید خدمت سربازی گفت: طرح خرید سربازی هنوز نهایی نشده و احتمال منتفی شدن آن وجود دارد.

ایرنا نوشت:عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به نامه ستاد کل نیروهای مسلح در مخالفت با مصوبه کمیسیون برای خرید خدمت سربازی گفت: طرح خرید سربازی هنوز نهایی نشده و احتمال منتفی شدن آن وجود دارد.

«حسین بامیری » در مورد تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ برای خرید سربازی گفت: این بند به پیشنهاد یکی از اعضای کمیسیون تلفیق مطرح و به تصویب رسید،اما هنوز تصمیم گیری در مورد این طرح در کمیسیون تلفیق نهایی نشده است و رایزنی ها در این زمینه ادامه دارد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه برای قانون گذاری در مورد اینگونه موضوعات باید با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگی انجام شود، اظهار داشت: احتمال دارد این تصمیم منتفی و یا اصلاح شود.

نماینده لردگان تصریح کرد: بر اساس برخی شنیده ها ستاد کل نیروهای مسلح با ارسال نامه‌ای به مجلس اعلام کرده است که با اجرای این طرح مخالفت است.

بامیری اضافه کرد: مجلس در تلاش است تا این طرح شامل متاهلینی شود که به دلایلی نتوانستند در زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی دوران مقدس سربازی خود را به پایان برسانند و باید منتظر تصمیم گیری نهایی در این زمینه باشیم.

گفتنی‌ست پیش از این سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از موافقت نمایندگان این کیمسیون با خرید خدمت سربازی برای سربازان غایب خبر داد و گفت: خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از ۵ سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بود. بر این اساس افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند.

همچنین دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود.