محسنی‌اژه‌ای: قابل تحمل نیست که هزاران تن برنج و ذرت در بندر فاسد شود

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره وضعیت نامناسب سه انبار اموال تملیکی خوزستان و بلاتکلیفی صدها پرونده، با بیان اینکه در بحث فروش اموال تملیکی که در حال حاضر با اجازه حاکم شرع و پس از مراحل کارشناسی و مزایده انجام می‌شود، این روش را غلط دانست و گفت: قطعا حاکم شرع نمی‌تواند برای حجم زیادی از اموال دپو شده تصمیم بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره وضعیت نامناسب سه انبار اموال تملیکی خوزستان و بلاتکلیفی صدها پرونده، با بیان اینکه در بحث فروش اموال تملیکی که در حال حاضر با اجازه حاکم شرع و پس از مراحل کارشناسی و مزایده انجام می‌شود، این روش را غلط دانست و گفت: قطعا حاکم شرع نمی‌تواند برای حجم زیادی از اموال دپو شده تصمیم بگیرد.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای قضایی استان خوزستان با اشاره به نیازهای گسترده بخش‌های مختلف قضایی و سازمان‌های وابسته این استان دستور داد مبالغ تخصیصی به مراجع قضایی خوزستان از محل اعتبارات خاص و اعتبارات ملی قوه قضاییه افزایش یابد.

رئیس دستگاه قضا افزود: استان خوزستان نیازمند توجه ویژه است و تلاش می‌کنیم در حد مقدورات با تخصیص رقمی مازاد به حل مشکلات این استان کمک کنیم.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش گزارش دادستان کل کشور درباره اوضاع خوب واردات و صادرات بندر امام خمینی (ره) و وضعیت مساله دار انبارهای این بندر و تخریب هزاران تُن برنج و ذرت در این انبارها گفت: این مسئله به هیچ وجه منطقی و عقلانی نیست که ما برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم هزینه کنیم و بعد سال‌ها در انبارها بماند و فاسد شود به این وضعیت باید خاتمه داد.

وی در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره وضعیت نامناسب سه انبار اموال تملیکی خوزستان و بلاتکلیفی صدها پرونده، با بیان اینکه در بحث فروش اموال تملیکی که در حال حاضر با اجازه حاکم شرع و پس از مراحل کارشناسی و مزایده انجام می‌شود، این روش را غلط دانست و گفت: قطعا حاکم شرع نمی‌تواند برای حجم زیادی از اموال دپو شده تصمیم بگیرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اگر نیاز اصلاح قانون است پیگیری شود و اگر نیاز نیست تدبیری صورت گیرد تا تصمیم گیری درباره اموال تملیکی متمرکز بر یک حاکم شرع در مرکز نشود و اگر این موضوع مربوط به رییس عدلیه است حکم می‌دهم یک قاضی سیار به انبار اموال تملیکی برود و همانجا رای بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از استاندار خوزستان خواست هیئتی را به انبارها اعزام کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن اموال دپو شده را بررسی و برای آن‌ها تصمیم گیری و تعیین تکلیف شود.

در این نشست «محمد صاحبکار» معاون راهبردی قوه قضاییه با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد مجموعه‌های قضایی استان خوزستان، پیشنهاد کرد نیروی انسانی مورد نیاز این مجموعه‌ها از طریق بومی‌گزینی تامین شود و گفت که در روزهای آینده فراخوان مربوط به جذب نیرو اعلام خواهد شد.

کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در این جلسه از لزوم تامین امکانات فناورانه مورد نیاز برای توسعه هوشمندسازی سیستم قضایی استان خوزستان سخن گفت و خواستار موافقت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تاسیس دفاتر خدمات قضایی الکترونیک جدید در این استان شد که مورد موافقت رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

رفاهی مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از مکاتبات مردمی در آستانه این سفر برای مقامات عالی دستگاه قضا گفت که مجموعا ۲ هزار و ۶۹۷ فقره درخواست مردمی در این سفر واصل شد.

وی تصریح کرد: در مدت حضور رئیس دستگاه قضا و همراهانش در استان خوزستان، ۵۳۱ ملاقات مردمی ظرف ۹ ساعت انجام شد و تمامی درخواست‌ها ثبت و برای متقاضیان پیامک دریافت ارسال شد.

وی تاکید کرد: مجموعه درخواست‌ها و مطالبات مردمی ظرف ۲ هفته درمرکز ارتباطات مردمی در تهران مورد کارشناسی قرار می‌گیرد و برای پیگیری به استان ارجاع می‌شود تا ظرف یک ماه به آن پاسخ بدهند.

رفاهی همچنین با تاکید بر اینکه دادگستری خوزستان به طور ویژه به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه توجه خواهد کرد متذکر شد پس از وصول پاسخ دادگستری درباره نتیجه رسیدگی‌به درخواست‌ها ظرف سه ماه آسیب شناسی دقیقی درباره مسائل مطرح‌شده صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم نیز در این جلسه، دیدار مردمی درحاشیه سفر رئیس قوه قضاییه را موثرترین بخش این سفر عنوان کرد و از مسئولان دادگستری استان خواست که به طور ویژه به درخواست‌ها و مکاتبات مردمی در حاشیه این سفر رسیدگی کنند.

رییس دادگستری استان خوزستان نیز با تقدیر از سفر رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه گفت: استان خوزستان استانی مظلوم است که بیش از ۲۰ سال است چنین هیئتی از دستگاه قضایی به این استان نیامده است و اینبار جدیت رییس عدلیه برای کمک به حل مسائل خوزستان کاملا مشهود است.

وی با اشاره به مشکلات متعدد حوزه قضایی و کمبود اعتبار، امکانات و نیروی انسانی متناسب با حجم بالای کار در استان، خواستار توجه ویژه برای تامین نیازهای بخش‌های قضایی شد.