مجلس وارد فاز تصویب طرح واردات خودرو شد

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح واردات خودرو در هفته آینده خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

فارس نوشت: نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طرح واردات خودرو در هفته آینده خارج از نوبت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

سیداحمد رسولی‌نژاد، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در دماوند اظهار کرد: طرح واردات خودرو که از طرف شورای نگهبان اعاده شده بود، یکشنبه هفته گذشته نشستی در این زمینه با حضور عضو و سخنگوی شورای نگهبان، نمایندگان وزارت صمت، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌های مجلس در کمیسیون صنایع و معاون برگزار شد.

وی افزود: در این نشست، اصلاحات لازم انجام شد و این طرح با توجه به اینکه اعاده شده از سوی شورای نگهبان است، هفته آینده خارج از نوبت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص طرح واردات خودرو، اعتقاد داریم که تصویب و تبدیل این طرح به قانون کمک بزرگی به قیمت و کیفیت در خودروهای داخلی و خارجی می‌کند که خودرو با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد.

رسولی‌نژاد در ادامه تصریح کرد: به دنبال رخدادهایی که هفته گذشته در بازار لوازم خانگی و بخش‌های دیگری همچون فولاد و سیمان داشتیم، نشستی در کمیسیون صنایع و معاون برگزار و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه یک شنبه هفته آینده از وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت گاز ایران برای حضور در کمیسیون صنایع و معادن دعوت شده است، بیان کرد: با توجه به نگرانی بخش صنعت کشور در فصل تابستان که قطعی برق خسارت سنگینی به صنایع کشور از جمله سیمان و فولاد وارد کرد، اکنون در آستانه فصل زمستان دوباره بخش صنعت دچار مشکلاتی خواهد شد که به صورت ویژه در کمیسیون صنایع و معادن بررسی می‌کنیم.