مالکیت باشگاه های تراکتور و ماشین‌ به مس سونگون واگذار شد

به دنبال فشارهای افکار عمومی و بالا گرفتن انتقادات از عملکرد مالکان باشگاه های تبریزی، مالکیت دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی طبق تصمیم مسئولان آذربایجان شرقی به مجتمع مس سونگون ورزقان انتقال یافت.

به دنبال فشارهای افکار عمومی و بالا گرفتن انتقادات از عملکرد مالکان باشگاه های تبریزی، مالکیت دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی طبق تصمیم مسئولان آذربایجان شرقی به مجتمع مس سونگون ورزقان انتقال یافت.

به دنبال بالاگرفتن انتقادات افکار عمومی و رسانه ها از عملکرد مالکان باشگاه های تراکتور و ماشین سازی تبریز، جلسه ای با حضور استاندار، نمایندگان و جمعی از مسئولان آذربایجان شرقی برگزار و مالکیت دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی به مجتمع مس سونگون ورزقان انتقال یافت.

در این جلسه نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، فاطمی امین وزیر صمت، سعد محمدی نماینده شرکت مس و عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند و در پایان صورت‌جلسه واگذاری امتیاز دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی تبریز به باشگاه مس سونگون ورزقان امضا شد.

طبق این صورتجلسه، اختیارات کامل دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی به زودی به مجتمع مس سونگون ورزقان واگذار خواهد شد و روال قانونی برای انتقال مالکیت این دو باشگاه به شرکت مس نیز طی ماه‌های آینده انجام خواهد شد. در جلسه امروز نماینده‌ای از سوی محمدرضا زنوزی حضور نداشته و قرار است.

عابدین خرم،​استاندار آذربایجان شرقی شامگاه سه شنبه طی مصاحبه ای، با اشاره به نگرانی مردم و نمایندگان تبریز از وضعیت باشگاه های تراکتور و ماشین سازی تصریح کرد: بیشتر از دو ماه است این موضوع را پیگیری کردیم و سرانجام جلسه‌ای با وزیر صمت و نمایندگان استان آذربایجان شرقی و نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی داشتیم و کلیات واگذاری انجام و مورد موافقت قرار گرفت.

وی در عین حال تصریح کرد: درباره جزییات مثل مالکیت، نحوه واگذاری، پنجره بسته و برنامه های تقویت تیم برای اینکه با قدرت بیشتری در نیم فصل دوم شرکت کند و موفقیت بیشتری به دست آورد، قرار شد فردا جلسه دیگری داشته باشیم.

عابدین خرم افزود: در جلسه چهارشنبه نماینده تام الاختیار وزیر صمت، من و مسئولان تراکتور حضور داریم و درباره چگونگی واگذاری به شرکت ملی مس بحث و بررسی می‌شود تا تراکتور و ماشین‌سازی از لحاظ مدیریتی، مالی، فنی و نحوه تیمداری در قالب مس ملی کشور و مس آذربایجان ادامه فعالیت بدهند.

استاندار آذربایجان شرقی درمورد اینکه در صورت واگذاری تراکتور قرار است این تیم با چه نامی در لیگ برتر شرکت کند، توضیح داد: تراکتور و ماشین‌سازی اکنون یک برند برای آذربایجان و شمالغرب کشور هستند. صرفا مالکیت دو باشگاه به شرکت صنایع مس واگذار می‌شود و با همان نام فعالیت می‌کند. اصلا این امکان وجود ندارد که اسم تراکتور عوض شود.