لزوم شفاف‌سازی شبکه ۳ درباره انتصابی جنجالی

حواشی انتصاب سرپرست جدید برای گروه فیلم و سریال شبکه ۳ سیما ادامه دارد.

روزنامه خراسان نوشت: حواشی انتصاب سرپرست جدید برای گروه فیلم و سریال شبکه ۳ سیما ادامه دارد.

حواشی انتصاب سرپرست جدید گروه فیلم و سریال شبکه ۳ که در روزهای اخیر شبکه‌های اجتماعی سروصدا کرده، ادامه دارد. مسعود کریمی جوان ۳۴ ساله که پاییز ۹۸ به عنوان تولیدکننده صنایع دستی در برنامه «میدون» حضور یافته بود، در حالی به جرگه مدیران شبکه ۳ پیوسته که انتقادات فراوانی را برانگیخته است. اغلب انتقادها به این بوده که چرا سرپرست تازه، نه از میان مدیران فرهنگی، بلکه از میان افراد شاغل در صنایع دستی انتخاب شده است.

این رزومه از کجا آمد؟
به تازگی مشخص شده که رزومه مسعود کریمی خضرا شامل مدیرکلی اخبار استانی خبرگزاری مهر به مدت ۱۶ ماه، قائم‌مقامی گروه اجتماعی شبکه ۳ برای ۳-۴ ماه و قائم‌مقامی خانه تولیدات جوان صداوسیما به مدت ۴ ماه اگرچه در ظاهر منطقی به نظر می‌رسد و در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، مدافعانی دارد، اما در یک سال و نیم اخیر ایجاد شده است؛ طوری که برخی منتقدان مدعی اند در این فقره، با نوعی «رزومه‌سازی» مواجهیم. تولید شماری فیلم و سریال‌هایی نیز به مسعود کریمی خضرا نسبت داده شده، اما مشخص نیست چه میزان از زحمات تولید آن‌ها را این شخص کشیده است. آن هم در حالی که همزمان در یک خبرگزاری به عنوان مدیرکل فعالیت می‌کرده و مدت کوتاهی در مجموعه‌های یادشده مسئولیت داشته است.

گزینه‌های بالقوه
انتخاب او در حالی انجام شده که دایره تهیه‌کنندگان انقلابی سریال‌های تلویزیون و مدیران انقلابی حوزه فیلم و سریال، دایره تنگ و محدودی نیست. به عبارت دیگر اگر قرار باشد بر اساس سابقه، تجربه و دانش مرتبط، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه ۳ منصوب شود، چهره‌های مختلفی امکان حضور در این مسئولیت را دارند.

شفاف‌سازی کنید
در حالی که انتقادات درباره این حکم انتصاب، از جانب طیف‌های مختلف فرهنگی و رسانه‌های گوناگون مطرح شده، اما سیاست شبکه سه سیما و مدیران این شبکه تاکنون سکوت بوده است، اما این سکوت چقدر قابل دفاع است؟ آیا بهتر نیست مسعود کریمی خضرا سرپرست جدید گروه فیلم و سریال شبکه سه، پاسخی رسانه‌ای به این حواشی بدهد؟ خود او توضیح بدهد که بر اساس چه صلاحیتی، به این مسئولیت منصوب شده؟ تاکنون چند فیلم نامه خوانده و چه نقشی در چه سریال‌هایی داشته است؟ پرسش این جاست: آیا شفاف‌سازی بهتر نیست؟