فعال سیاسی اصولگرا:بدنه رأی اصلاح‌طلبان قابل انکار نیست/ طرح صیانت مجلس را با نقد جدی روبرو کرد

مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است : اگر تمامی تشکیلات ذیل جریان اصولگرا وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند، مردم دیگر اقبالی به شعارهای اصلاح‌طلبان از خود نشان نخواهند داد.

قرن نو نوشت:مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا معتقد است : اگر تمامی تشکیلات ذیل جریان اصولگرا وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند، مردم دیگر اقبالی به شعارهای اصلاح‌طلبان از خود نشان نخواهند داد.

چراغ فعالیت‌های انتخاباتی برای مجلس دوازدهم به نوعی از سوی جامعه اسلامی مهندسین روشن شده و این تشکل سیاسی بنا دارد میان دار اصولگرایان در انتخابات پیش رو باشد.

بسته شدن لیست دقیقه نودی اصولگرایان در مجلس یازدهم و عملکرد پر حرف و حدیث نمایندگان فعلی پارلمان به نظر پاشنه آشیل این جریان سیاسی شده و عقلای این جریان از هم اکنون زنگ خطر شکست در انتخابات مجلس آینده را به صدا در آورده‌اند.

در همین رابطه مرتضی طلایی، فعال سیاسی اصولگرا تأکید می‌کند؛ نمی‌توان به طور قطع درباره اتفاقات سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرد و شاید مواردی که در بسته شدن لیست اصولگرایان در اسفند ۹۸ رخ داد دیگر تکرار نشود.

در عالم سیاست هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست

مرتضی طلایی چهره سیاسی اصولگرا در خصوص فعالیت زودهنگام برخی اصولگرایان برای انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: در عالم سیاست هیچ چیزی به طور کامل پیش‌بینی نیست. در کشور ما نیز به لحاظ کار سیاسی نمی توان تمامی امورات رو قطعی و با ثبات دانست.

وی گفت: احزاب، کنش‌گران و جریانات سیاسی همواره مواضع و حتی اهداف خود را درباره آینده بیان می‌کنند، اما به طور قطع نمی توان بر این نظرات تکیه کرد و یا آنها را امری قابل وقوع دانست. به همین دلیل نیز نمی‌توان انتظار داشت اتفاقاتی که در انتخابات مجلس یازدهم رخ داد، بار دیگر نیز رخ دهد.

باهنر یک چهره سیاسی تأثیرگذار است

طلایی در خصوص تلاش‌های جامعه اسلامی مهندسین و شخص محمدرضا باهنر برای آماده سازی جریان اصولگرا جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲، عنوان داشت: شخص آقای باهنر یک چهره بسیار مهم و ارزشمند سیاسی است. جامعه اسلامی مهندسین نیز یکی از مهمترین بخشهای جریان اصولگرایی است، به همین جهت تلاش‌های ایشان قابل تقدیر است و قطعا موجب آماده شدن مردم برای مشارکت در یک انتخابات پرشور و موفق خواهد شد.

این چهره سیاسی اصولگرا تاکید کرد: وقتی که یک تشکیلات سیاسی دو سال قبل از انتخابات مجلس شروع به کار سیاسی جدی می‌کند، قطعا این کار قابل تقدیر و اعتنا است.

طرح صیانت مجلس را با نقد جدی روبرو کرد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس عمدتا جوان یازدهم و برخی کاستی‌های نمایندگان فعلی موجب آسیب به بدنه رأی جریان اصولگرا خواهد شد، ابراز داشت: بنده یکی از کسانی هستم که همواره موافق جوان‌گرایی است. اما درباره عملکرد مجلس فعلی نیز باید نقاط ضعف و قوت مجلس را به طور دقیق‌ و منصفانه بیان کرد.

طلایی اضافه کرد: موضوعاتی همچون؛ «قانون شفافیت»، «قانون تعارض منافع»، «برخورد فیزیکی یک نماینده با سرباز راهور»، «طرح صیانت از فضای مجازی» و… از جمله مواردی است که مجلس یازدهم را با نقد جدی مواجه کرده است.

مجلس در رفع چالش‌های اقتصادی گام موثری بر نداشته است

این عضو سابق شورای شهر تهران تأکید کرد: از مجلس یازدهم انتظار می‌رفت که قوانین گذشته را روزآمد کند و تصمیمات مهمی نیز در حوزه برون رفت از چالش‌هایی ‌همچون مسائل اقتصادی بگیرد، که متاسفانه شاهد این کارها از پارلمان فعلی نبودیم.

وی گفت: نباید فراموش کنیم در مجلس فعلی عمل انقلابی به چشم می‌خورد و این موضوع نیز در نطق برخی از نمایندگان و مواضع ایشان مشهود است که به عنوان نقطه قوت پارلمان یازدهم می توان از آن یاد کرد. اما در نهایت فراموش نکنیم که در مجلس فعلی نیاز بود یک بدنه باتجربه و متخصص نمایندگان جوان را در پارلمان همراهمی می‌کرد.

بدنه رأی اصلاح‌طلبان قابل انکار نیست

نایب رییس اسبق شورای شهر تهران در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود  در مواجهه با این پرسش که آیا احتمال دارد در انتخابات مجلس سال ۱۴۰۲ اصولگرایان با یکدیگر رقابت کنند، بیان داشت: بنده معتقدم نباید اصلاح‌طلبان را به عنوان یک جریان سیاسی که بدنه اجتماعی مختص به خود را دارند نادیده بگیریم و باید توجه کنیم که آنها در اکثر مواقع در سکوت خبری کار خود را پیش می‌برند و این احتمال نیز وجود دارد که با سازوکار مختص به خود در انتخابات بعدی حضور پیدا کنند.

همیشه به دنبال دو قطبی اصولگرا – اصلاح طلب نباشیم

وی اظهار داشت: در خصوص احتمال رقابت اصولگرایان با یکدیگر نیز باید گفت؛ رقابت بین نیروهای انقلابی و اصولگرا امر بدی نیست و اگر در فضای سالم و در ذیل اخلاق سیاسی شکل بگیرد، می‌تواند سودمند نیز باشد.

طلایی تأکید کرد: نباید همواره تلاش کنیم که دوقطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا شکل بگیرد که برخی حواشی را نیز به دنبال خود بیاورد.

تشکل‌های سیاسی اصولگرا در سال ۱۴۰۲ با یکدیگر رقابت خواهند کرد

این چهره سیاسی اصولگرا گفت: انتخابات سال ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی فرصت بسیار خوبی است تا از دل جریان اصولگرا چندین تفکر با یکدیگر رقابت کنند و مردم بر اساس تشخیص خود از میان آنها انتخاب کنند.

طلایی در پایان اظهار داشت: اگر نیروهای انقلابی و اصولگرا به درستی با جامعه پیرامون خود ارتباط بگیرند، مردم هیچگاه جذب شعارهای انتخاباتی اصلاح‌طلبان نخواهند شد.