عوارض احتمالی واکسن کرونا چیست و چه‌کار باید کرد؟

واکسن کرونا مانند هر واکسن دیگری می‌تواند عوارض گذرا و خفیفی داشته باشد که معمولا در عرض ۴۸ ساعت با درمان‌های ساده در خانه بهبود می‌یابد.

ایسنا نوشت: واکسن کرونا مانند هر واکسن دیگری می‌تواند عوارض گذرا و خفیفی داشته باشد که معمولا در عرض ۴۸ ساعت با درمان‌های ساده در خانه بهبود می‌یابد.

عوارض بعد از تزریق واکسن کرونا شامل عوارض خفیف جانبی شایع است که درد، تورم و قرمزی در ناحیه تزریق، خستگی، سردرد، درد عضلانی، لرز، تب، حالت تهوع را در بر می‌گیرد.

بر این اساس توصیه می‌شود بعد از تزریق واکسن، برای کاهش درد و تورم محل تزریق، بازو را به آرامی حرکت دهید. محل تزریق را با پارچه خنک سرد کنید. در صورتی که درد کاهش نیافت، استامینوفن مصرف کنید.

برای کاهش تب، استامینوفن مصرف کنید، مایعات به میزان زیاد بنوشید و لباس نخی بپوشید. البته در صورت داشتن تب بالای ۳۸ درجه با سامانه ۴۰۳۰ جهت مشاوره تماس بگیرید.

در عین حال در صورت داشتن تهوع، مواد غذایی و مایعات کم شیرین، کم چرب و بدون کافئین مصرف کنید و مقدار کمی مایعات و مواد غذایی مصرف کنید.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در صورت ادامه عوارض خفیف واکسن کرونا بعد از ۴۸ ساعت، می‌توانید جهت دریافت راهنمایی با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرید.