طلا اوج گرفت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۱۸۶۲ دلار و ۷۵ سنت رسید.

تسنیم نوشت: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۱۸۶۲ دلار و ۷۵ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که افزایش نرخ تورم سبب شده تا گمانه زنی هایی در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا مطرح شود و جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران کاهش یابد، قیمت طلا علیرغم افزایش جزئی در روز جمعه در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی در طی ۳ هفته اخیر قرار دارد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲۰ درصد افزایش به ۱۸۶۲ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰٫۱۲ درصد رشد به ۱۸۶۶ دلار و ۲۰ سنت رسید.

در حالی که رشد نرخ تورم ادامه دارد و رشد اقتصادی آمریکا شتاب گرفته است برخی از سیاست گذاران فدرال رزرو در حال طرح احتمال افزایش نرخ بهره پیش از زمان مورد انتظار قبلی هستند.

چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو دیروز گفت، اگر نرخ تورم همچنان بالا بماند وی آمادگی ایجاد تغییرات در سیاست های پولی طی سال آینده را دارد

طلا اوج گرفت

افزایش نرخ بهره سبب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شده و جذابیت این بازار را برای سرمایه گذاران کاهش می دهد.

چشم انداز افزایش زودهنگام نرخ بهره در آمریکا همچنین به تقویت دلار نیز کمک کرده و این مسئله بیش از پیش اشتها برای خرید طلا در بین سرمایه گذارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند را کاهش داده است.

تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری هفته گذشته به نزدیکی رقم های قبل از دوره کرونا رسید، اما کمبود کارگر همچنان مانعی برای رشد سریعتر استخدام نیروی کار محسوب می شود.

آمارهای گمرک سوئیس نشان می دهد این کشور در ماه اکتبر بیشترین صادرات طلا به چین را از ژوئن ۲۰۱۸ تاکنون داشته است. همچنین صادرات طلای سوئیس به هند نسبت به ماه سپتامبر اندکی کاهش نشان می دهد.