شیپور جنگ در بازار سکه/ جهش شبانه قیمت سکه

برخی از گمانه زنی های درباره احتمال جنگ روسیه با اوکراین بازارهای جهانی را بهم ریخته است. اما معامله گران قیمت سکه را برای امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ چگونه پیش بینی کرده اند؟

اقتصادنیوز نوشت: برخی از گمانه زنی های درباره احتمال جنگ روسیه با اوکراین بازارهای جهانی را بهم ریخته است. اما معامله گران قیمت سکه را برای امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ چگونه پیش بینی کرده اند؟

قیمت سکه در اولین روز هفته جاری با یک جهش سنگین روانه بازار شد و توانست بعد از تقریبا یک هفته کانال ۱۲ میلیون تومان را بدست بیاورد. قیمت سکه دیروز ۲۹۵ هزار تومان افزایش را تجربه کرد و با ۱۲ میلیون و ۴۵ هزار تومان بسته شد. این افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاد که قیمت دلار و قیمت اونس طلا نیز در حال پیشروی بودند.

شیپور جنگ در بازار سکه

برخی از گمانه زنی های درباره احتمال جنگ روسیه با اوکراین بازار طلا را بهم ریخته و قیمت این فلز گران بها را به پرواز در اورده است. معامله گران تصور می کنند که شیپور جنگ به صدا در آمده و با هدف خرید به بازار حمله شده است.

این تنش ها تا جایی پیش رفته که برخی از مقامات خارجی تصمیم به خروج نیروها و شهروندان خود از خاک اوکراین گرفتند. با این حال روز گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین در یک تماس تلفنی برای جلوگیری از وقوع جنگ در اوکراین و ادامه حضور نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین گفتگو کردند.

از طرفی هم مذاکرات برجام در هاله از ابهام قرار گرفته و طرف های مذاکره کنند در سکوت خبری در حال رایزنی هستند. دیروز توییتر نورنیوز که گفته می شود دیدگاه شورای عالی امنیت ملی را منعکس می کند مطرح کرده بود که دلیل طولانی تر شدن مذاکرات هسته ای، «اختلافات داخلی آمریکاست که نشان می دهد دولت بایدن در امر مذاکره بی اختیار است» برهمین اساس برخی از معامله گران می گویند با این وجود احتمال رسیدن قیمت سکه به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود دارد.

اما معامله گران قیمت سکه را برای امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ چگونه پیش بینی کرده اند؟

صعود قیمت سکه در معاملات پشت خطی

قیمت سکه در معاملات پشت خطی دیشب بر روی ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به معاملات پشت خطی جمعه شب ۲۳۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد. قیمت سکه در معاملات پشت خطی جمعه شب بر ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان قرار داشت.