شرط عمل به وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال توسط دولت رئیسی

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حرکت منسجم و متحد قوای سه‌گانه را از الزامات تحقق وعده‌های دولت برای ایجاد اشتغال دانست و بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و همچنین دعوت سرمایه‌گذاران داخل و خارج از کشور به سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

ایسنا نوشت: یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حرکت منسجم و متحد قوای سه‌گانه را از الزامات تحقق وعده‌های دولت برای ایجاد اشتغال دانست و بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و همچنین دعوت سرمایه‌گذاران داخل و خارج از کشور به سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

خلیل بهروزی فر اظهار کرد: ما ظرفیت‌های زیادی در داخل کشور در ابعاد مختلف داریم که متاسفانه نتوانستیم از آنها بهره بگیریم. اینها جزو سرمایه های اصلی کشور ما به حساب می‌آید. از سوی دیگر نیروی انسانی هم جزو  سرمایه‌های اجتماعی ماست و باید برای آن سرمایه گذاری درستی شود. کشور ما ظرفیت‌های متنوعی دارد که برخی از آنها بالفعل هستند و برخی بالقوه هستند که باید بالفعل شوند. همچنین خیلی از ظرفیت‌ها ناشناخته‌اند و باید شناسایی شوند.

وی افزود: دولت و مجلس اهدافی پیش روی خود دارند که یکی از آنها اشتغال جوانان است که باید آن را جزو اولویت های اول خود قرار دهند. کما اینکه رهبری هم در فرمایشات خود، سیاست‌ها و تدابیری که ابلاغ کردند اقتصاد، معیشت و اشتغال جوانان را به عنوان اولویت بیان کردند. لازمه تحقق این سیاست این است که ظرفیت‌ها دقیقا شناسایی شوند. ما باید از این سرمایه‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس ادامه داد: اگر دولت، مجلس و قوه قضاییه در ارتباط با بحث تولید منسجم و متحد حرکت کنند، مطمئنا یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل تا پایان ۱۴۰۱ و برنامه‌ریزی دولت انقلابی و مردمی آقای رئیسی برای ایجاد ۴ میلیون شغل در ۴ سال، می‌تواند محقق شود.

بهروزی‌فر ادامه داد: ما سرمایه‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری، معادن و شرکت‌های بزرگ هلدینگ داریم که دولتی هستند و می‌توان آنها را از انحصار خارج کرد. اگر سرمایه‌گذاران در داخل و خارج از کشور دعوت به سرمایه‌گذاری شوند و امنیت سرمایه‌گذاری برای ایشان حاصل شود، ما چیزی کم نداریم. خداوند برای این کشور نعمات زیادی داده که می‌تواند هم از حیث اقتصادی روی پای خود بایستد و هم می‌تواند اشتغال را تقویت کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تولید پیشران اقتصاد در هر کشوری است، اضافه کرد: تقویت تولید در درجه اول می‌تواند کشور را از حیث رشد اقتصادی به جای قابل قبولی برساند. مجلس به ضرس قاطع به دنبال این قضیه است و این هماهنگی و همراهی به طور کامل وجود دارد.

وی در پایان اضافه کرد: ما در ارتباط با بحث سهام عدالت که سرمایه عظیمی برای قریب به ۴۹ میلیون نفر جمعیت کشور است مصمم هستیم قدم های موثری برداریم چرا که معتقدیم این سرمایه می‌تواند در راستای شکوفایی اقتصاد کشور استفاده شود و تاثیر زیادی در این زمینه داشته باشد.