سناتور آمریکایی: روسیه را مانند ایران تحریم کنید!

یک سناتور دموکرات آمریکایی غروب یکشنبه به وقت تهران خواهان اعمال تحریم‌ بر روسیه همانند تحریم‌های ایران شد.

فارس نوشت: یک سناتور دموکرات آمریکایی غروب یکشنبه به وقت تهران خواهان اعمال تحریم‌ بر روسیه همانند تحریم‌های ایران شد.

«کریس کونز» سناتور دموکرات ایالت «دلور» آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» در زمینه تقابل واشنگتن با روسیه و ادعای تلاش مسکو برای حمله به کی یف پیشنهاد کرد: «شدیدترین تحریم‌ها، انواع تحریم‌هایی که برای آوردن ایران به میز مذاکره استفاده می‌کنیم، عاملی است که باید به عنوان یک بازدارنده برای جلوگیری از برداشتن آخرین گام پوتین برای حمله به اوکراین در نظر بگیریم.»

کریس کونز در این مصاحبه از رویکرد دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در قبال اوکراین دفاع و تحریم‌ها را به عنوان یک عامل بازدارنده ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش، تنش بین روسیه با ناتو بابت اوکراین بالا گرفته و در حالیکه روسیه بارها اعلام کرده قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما غرب به ویژه آمریکا مسکو را متهم به تلاش به حمله نظامی به اوکراین معرفی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در همین رابطه گفته است که مسکو انتظار تحریک نظامی از سوی ایالات متحده و اوکراین را دارد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: «ما از آمریکا و کی‌یف انتظار اقدامات تحریک آمیز داریم، چه اطلاعاتی و چه نظامی. آنها ممکن است این کار را انجام دهند، به خصوص که آنها تجربه زیادی در این مسیرها دارند.»

این در حالی است که منابع خبری گزارش داده بودند ناو هواپیمابر «یواس‌اس هری ترومن» آمریکا و ناتو قصد دارند در دریای مدیترانه و در روزهای آتی با بهانه تنش روسیه با اوکراین تمرینی برگزار کنند.