سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس : گزارش‌هایی از اعزام افراد با هزینه بیت‌المال به جام جهانی به دست مجلس رسیده / اسامی را منتشر می‌کنیم

گر افرادی از هزینه‌های بیت‌المال به جام جهانی اعزام شده باشند، حتماً کمیسیون فرهنگی، گزارش آن را به رسانه‌ها خواهد داد. تاکید ما این بوده که مسئولان دولتی اگر می‌خواهند در این رزمایش بزرگ ورزشی شرکت کنند باید با هزینه شخصی خود به قطر بروند.

راستینه گفت: اگر افرادی از هزینه‌های بیت‌المال به جام جهانی اعزام شده باشند، حتماً کمیسیون فرهنگی، گزارش آن را به رسانه‌ها خواهد داد. تاکید ما این بوده که مسئولان دولتی اگر می‌خواهند در این رزمایش بزرگ ورزشی شرکت کنند باید با هزینه شخصی خود به قطر بروند.

«احمد راستینه» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص اعزام هواداران تیم ملی به قطر به رویداد۲۴ می‌گوید: حضور در جام جهانی، حق همه مردم سرزمین ما است و باید بستر حضور افراد علاقه‌مند برای تماشای بازی‌ها در این تورنمنت، فراهم می‌شد. با توجه به تعصب و غیرت ایرانی، ما فکر می‌کنیم اگر این شرایط مهیا می‌شد ما با حضور باشکوه ایرانیان غیرتمندی که عاشق تیم‌ملی‌شان هستند و دوست دارند یکپارچه تیم را تشویق کنند، می‌شدیم و در آن صورت ما ظرفیت‌های بهتری برای حمایت از ملی‌پوشان داشتیم.

او می‌گوید: برای تحقق این مهم با یک مشکل و یک دغدغه روبرو شدیم. اول، محدودیت‌های سکوها برای تماشاگران در هر بازی. دوم، بارها ما در مجلس راجع به آن صحبت کردیم که وزارت ورزش و جوانان یا هر دستگاهی نباید از هزینه‌های دولتی برای اعزام افراد و کارکنان دولتی برای حضور در جام جهانی استفاده کنند. حال ما به دنبال این هستیم که لیست اسامی افرادی که از دستگاه‌های مختلف دولتی اگر در جام جهانی شرکت کردند را دربیاورند و به مجلس ارائه دهند و کمیسیون فرهنگی مجلس هم براساس وظیفه‌ای که دارد حتماً در پایان جام جهانی، هم این موضوع و هم میزان تحقق برنامه‌ها را رصد و ارزیابی خواهد کرد و در نهایت، نتایج را به مردم گزارش خواهیم داد.

راستینه می‌گوید: اگر افرادی از هزینه‌های بیت‌المال به جام جهانی اعزام شده باشند، حتماً کمیسیون فرهنگی، گزارش آن را به رسانه‌ها خواهد داد. تاکید ما این بوده که مسئولان دولتی اگر می‌خواهند در این رزمایش بزرگ ورزشی شرکت کنند باید با هزینه شخصی خود به قطر بروند. اگر ما به دنبال سالم‌سازی محیط‌های اداری خود هستیم باید بسترهای رانت و بهره‌مندی از بیت‌المال را کاملاً ببندیم.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: ما ظرفیت‌های خیلی خوبی در کشور قطر داشتیم، چون هم همسایه ما است و هم مسلمان. از طرفی، قطری‌ها هم، مدیریت خوبی را برای جام جهانی دارند و از این‌رو ما می‌توانستیم بیش از پیش از این امکان استفاده می‌بردیم. ما در جلسات پیش از شروع جام جهانی تاکید کردیم که ظرفیت سکوها باید در اختیار هواداران واقعی ورزش، پیشکسوتان و سرمایه‌های ورزشی کشور قرار بگیرد و مدیریت آن هم توسط کمیته‌ای که تشکیل شده از پیشکسوتان و هواداران ورزشی است، باشد، اما باز هم متاسفانه آن چیزی که مظلوم واقع شد، شبکه هواداری بود.

نماینده شهرکرد می‌گوید: تا امروز، صرفاً گزارش‌هایی درباره اعزام افرادی با هزینه بیت‌المال به جام جهانی رسیده که باید پس از جام جهانی، بررسی‌های لازم صورت بگیرد تا ببینیم چقدر واقعیت داشته است و قطعاً مردم را در جریان ساز و کار اعزام و حضور افراد در قالب هوادار که در جام جهانی حضور پیدا کردند، خواهیم گذاشت، اما آن چیزی که امروز مهم است اینکه همه همدل باشیم تا تیم در بازی آینده مقابل آمریکا هم موفق شود و تیم ملی‌مان همچنان نماد وحدت و یکپارچگی ملی در مستطیل سبز باشد.