سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس : احتمال توافق ایران و آمریکا زیاد است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اتفاقات اخیر در اوکراین و روسیه تاثیری بر مذاکرات وین نخواهد داشت.

برنا نوشت:سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اتفاقات اخیر در اوکراین و روسیه تاثیری بر مذاکرات وین نخواهد داشت.

«محمود عباس زاده مشکینی» نماینده مردم مشکین شهر و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با آخرین خبر از روند مذاکرات وین گفت: طبق اخباری که از وین مخابره می‌شود شرایط برای یک توافق خوب مهیا شده است و پیشرفت‌هایی صورت گرفته شده است، اما به نتیجه رسیدن این موضوع بستگی به طرف‌های مقابل دارد.

وی ادامه داد: طرف غربی مخصوصا آمریکا باید از زیاده خواهی‌های خودشان عدول کند تا توافق صورت بگیرد و اگر به هر دلیلی مذاکرات به شکست بیانجامد مقصر اصلی آن هیچ کشوری جز آمریکا نیست.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: بر اساس آخرین گزارشات و جزئیات و طبق اظهارات آقای باقری کنی، روند مذاکرات را مثبت می دانستیم و دستاوردهایی هم داشتیم که با توجه به آنها، وضعیت رسیدن به توافقات را برد برد می دانستیم، اما طی چند روز گذشته غربی ها ویژه آمریکایی ها شیطنت می کنند و یک جنگ روانی راه انداختند.

وی در همین راستا ادامه داد: در مذاکرات ۵ تا ۶ شش نکته حساس باقی مانده بود که برای ایران دارای اهمیت بسیار است و ما دنبال این بودیم که تکلیف اینها روشن شود از جمله کاتسا و آیسا، بر این اساس قرار است طی یک جلسه فوق العاده بر اساس آخرین اطلاعات به این جمع بندی برسیم که ایا توافق برد برد می شود یا نمی شود ؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: غربی ها دنبال مذاکره و توافق بودند و طبیعی است که چنین موضعی بگیرند و ما هم در برابر موضع سرسختانه آنها چنین موضعی می گیریم.

وی در رابطه با احتمال توافق میان ایران و آمریکا گفت: احتمال توافق را زیاد می دانم و معمولا غربی ها عادتشان است که سرسختی می کنند. اتفاقات اخیر در اوکراین و روسیه تاثیری بر مذاکرات وین نخواهد داشت.