زن زندانی دوتابعیتی تبرئه شد و به انگلیس برگشت

ارس امیری، یکی از زندانیان دوتابعیتی که به ‌دلیل آنچه سخنگوی قوه قضاییه در یک نشست خبری در شهریورماه 98، «نفوذ فرهنگی از طریق هنر و اقدامات براندازانه» عنوان کرده ‌بود، به تحمل 10 سال حبس و ۲ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده ‌بود، ظاهرا آزاد شده و به محل سکونتش در بریتانیا بازگشته است.

اعتماد نوشت:ارس امیری، یکی از زندانیان دوتابعیتی که به ‌دلیل آنچه سخنگوی قوه قضاییه در یک نشست خبری در شهریورماه ۹۸، «نفوذ فرهنگی از طریق هنر و اقدامات براندازانه» عنوان کرده ‌بود، به تحمل ۱۰ سال حبس و ۲ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده ‌بود، ظاهرا آزاد شده و به محل سکونتش در بریتانیا بازگشته است.

این زندانی ایرانی- بریتانیایی که سال ۹۶، در جریان سفر به تهران که به‌ گفته او، به ‌منظور دیدار با اعضای خانواده‌اش در ایران صورت گرفته بود، بازداشت و در حالی به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی برای دولت بریتانیا محکوم شد که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی وقت قوه قضاییه اتهام او را «به‌ واسطه همکاری با شورای فرهنگی بریتانیا [British Council]» مطرح کرده بود.

در نهایت اما مردادماه ۹۹، درپی اعتراض‌های پیاپی وکلای این زندانی ایرانی- بریتانیایی، دیوان عالی کشور، او را از تمامی اتهامات تبرئه کرد و روز گذشته خبر آزادی و بازگشت او به بریتانیا، از سوی شورای فرهنگی بریتانیا اعلام شد.