روز خوب گردشگری در مجلس/ تعیین تعرفه گاز تاسیسات گردشگری بر اساس نرخ خدمات تعیین و پیمان سپاری ارزی برای صنایع دستی ممنوع شد

جواد واحدی؛ معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت های عظیم صنایع دستی و حوزه گردشگری در کشور گفت: یکی از راه‌هایی که می تواند صنایع دستی را از رکود نجات دهد صادرات این صنعت بومی کشورمان است.
جواد واحدی؛ معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت های عظیم صنایع دستی و حوزه گردشگری در کشور گفت: یکی از راه‌هایی که می تواند صنایع دستی را از رکود نجات دهد صادرات این صنعت بومی کشورمان است. از طرفی حمایت از فعالان و تاسیسات گردشگری یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارتخانه میراث فرهنگی نیز به شمار می آید.
واحدی افزود: امروز در مجلس با پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با عنایت و نگاه دلسوزانه نمایندگان محترم نسبت به ظرفیت های صنایع دستی  توجه ویژه شد.
واحدی ادامه داد:  از این رو برای حمایت از تاسیسات گردشگری، صنایع دستی، آب‌درمانی‌ها و هتل‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیشنهاد تغییر تعرفه گاز مصرفی  به تعرفه خدمات داده شد که امروز با توجه نمایندگان محترم در مجلس شورای اسلامی این پیشنهاد تصویب شد.
معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با اشاره به مناطقی که فاقد گاز هستند، گفت: طبق این پیشنهاد و موافقت نمایندگان مجلس نیز مقرر شد در مناقطی که فاقد گاز هستند تاسیسات گردشگری، صنایع دستی، آب‌درمانی‌ها و هتل‌ها تعرفه برق آن‌ها برابر تعرفه مصارف عمومی در قانون مانع زدایی صنعت برق درنظرگرفته شود.
واحدی در ادامه خبر خوبی به فعالان حوزه صنایع دستی داد و گفت: نمایندگان با پیشنهاد این وزارتخانه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مبنی بر أخذ هرگونه تعرفه و عوارض صادراتی و الزام به پیمان‌سپاری ارزی و تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات ‌در‌خصوص صادرات صنایع دستی به جز میزان ارزش مواد اولیه مصرف شده ممنوع است، موافقت کردند.
معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی با ابراز امیدواری از تصویب این پیشنهادات افزود: امید است با تصویب این دو پیشنهاد وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ صادرات صنایع دستی که ریشه در هویت و تاریخ کهن کشور ما دارد تسهیل و باعث رونق این صنعت بومی گردد.
جواد واحدی در پایان ضمن اشاره به ضررهای  شیوع کرونا به حوزه گردشگری در کشور گفت: در دوران کرونا ضررهای زیادی به حوزه های گردشگری کشور وارد شد که امید است با تصویب پیشنهاد تغییر تعرفه گاز به تعرفه خدمات در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بخشی از هزینه های حوزه گردشگری و صنایع دستی کاهش یابد و ضررهای وارده دوران کرونا به مرور زمان تا حدی جبران شود.