رمزگشایی از خبرخوش اقتصادی آذر ماه/ سوغاتی ابراهیم رئیسی برای مردم چیست؟

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور وعده داد که دولت در ماه آینده خبرهای خوشی برای مردم در زمینه جبران هزینه های زندگی آنان خواهد داشت. خبرهای خوشی که می توان براساس وعده های قبلی اعطای کارت اعتباری را گمانه زنی کرد.

خراسان نوشت: معاون اقتصادی رئیس‌جمهور وعده داد که دولت در ماه آینده خبرهای خوشی برای مردم در زمینه جبران هزینه های زندگی آنان خواهد داشت. خبرهای خوشی که می توان براساس وعده های قبلی اعطای کارت اعتباری را گمانه زنی کرد.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران با بیان این که دولت در زمینه بهبود معیشت مردم و پیشرفت اقتصادی برنامه‌ریزی‌ مشخصی داشته است،اظهار کرد: بزرگ ترین آسیبی که در آغاز به کار دولت سیزدهم با آن روبه رو شدیم، کسری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه بود که این عدد هم اکنون  به مقدار زیادی در حال رفع شدن است. وی با بیان این که اکنون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه به صورت کامل قطع شده است، ادامه داد: درآمدهای جدیدی تعریف شده تا از فشاری که روی مردم است کاسته شود و دولت با استفاده از جیب مردم به دنبال تامین هزینه‌های خود نباشد.

رضایی با اشاره به در نظر گرفتن دو برنامه در حوزه معیشت برای کنترل گرانی‌ها و جبران هزینه‌های تحمیل شده به زندگی مردم گفت: برای کنترل گرانی‌ها، ستاد تنظیم بازار شکل گرفته و اکنون در همه استان‌ها مستقر شده است و برای جبران هزینه هایی که به زندگی مردم تحمیل شده نیز برنامه ریزی‌هایی انجام شده است و امیدوارم در این زمینه در آذرماه، خبرهای خوشحال کننده ای برای مردم داشته باشیم.معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین با اشاره به لزوم همبستگی مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی کشور تأکید کرد: در این مسیر حتی از ایرانیان خارج از کشور نیز دعوت می‌کنیم سرمایه‌های فکری و مالی خود را وارد ایران کنند چرا که فضا در داخل کشور به‌ سرعت در حال تغییر و همه زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی در حال فراهم شدن است.

این اظهارات با گمانه زنی هایی همراه شد که برخی از آن به بهبود وضعیت اقتصادی در سطح کلان و برخی دیگر به رونمایی از اصلاحات دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ که نیمه آذرماه به مجلس ارائه می شود، اشاره داشتند اما بررسی های خراسان، نشان می‌دهد که مروری بر وعده های انتخاباتی رئیس جمهور می تواند از اظهارات رضایی رمزگشایی کند. بر اساس وعده های کمی و زمان داری که رئیس جمهور و نماینده اقتصادی وی در برنامه های انتخاباتی اعلام کرده بودند که جزئیات آن با تیتر «نقشه راه اقتصادی رئیسی» در تاریخ ۳۰ خرداد امسال در صفحه ۱۰ روزنامه منتشر شد، برای موعد زمانی آذر امسال وعده داده شده است که برای خانوارهای ۵ دهک اول کارت اعتباری معیشت صادر شود که به هر یک اعضای خانوار ماهیانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان اختصاص یابد.