خودروسازان چگونه در برابر قیمت‌گذاری دستوری در حال شکست خوردن هستند؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: یادمان نرود وقتی سخت‌ترین تحریم‌ها اعمال شد، ترامپ نتوانست صنعت خودروسازی ایران را زمین بزند، اما همین صنعتی که از ترامپ شکست نخورد، برابر قیمت‌گذاری دستوری در حال شکست خوردن است.

مهدی دادفر اظهار داشت: کسانی که معتقدند واردات خودرو به تولید داخل ضربه می‌زنند، بهتر است این را بدانند که ضربه واردات در کالا و حجمی درست نیست که به تولید داخل ضربه بزند. این در حالی است که واردات سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار دستگاه خودرو هیچ ضربه‌ای به تولید داخل نمی‌زند.

وی افزود: واردات خودرو خیلی از لحاظ اقتصادی در بازار اثرگذار نیست اما از نظر روانی، بسیار اثربخش است. از نظر من اهمیت این قانون اینجاست که در آن اعلام شده تک تک افراد ایرانی حق دارند ماشینی را که دوست دارند بیاورند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: ذهن ۸۰ میلیون نفر گرفتار و مشغول واردات خودرو شده در حالی که این وضعیت اصلا مناسب نیست.

دادفر تصریح کرد: یادمان نرود وقتی سخت‌ترین تحریم‌ها اعمال شد، ترامپ نتوانست صنعت خودروسازی ایران را زمین بزند، اما همین صنعتی که از ترامپ شکست نخورد، برابر قیمت‌گذاری دستوری در حال شکست خوردن است.

 خبرآنلاین