خواننده قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» درگذشت

محمد علی کریم خانی، خواننده پیشکسوت آثار آیینی مذهبی شامگاه روز سی‌ام خرداد ماه بعد از مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت.

محمد علی کریم خانی، خواننده پیشکسوت آثار آیینی مذهبی شامگاه روز سی‌ام خرداد ماه بعد از مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت.

مهر نوشت: محمد علی کریم خانی خواننده و مداح پیشکسوت آثار آئینی مذهبی کشورمان که طی سال‌های اخیر با اجرای قطعه آمدم ای شاه پناه بده در تجلیل از مقام والای امام هشتم حضرت رضا (ع) در میان مردم شناخته شده بود، شامگاه روز سی ام خرداد ماه بعد از مدت‌ها بیماری دار فانی را وداع گفت.

محمد علی کریم خانی از جمله هنرمندان پیشکسوت موسیقی آیینی کشورمان است که به سال ۱۳۲۹ در شهر قزوین به دنیا آمد. وی سال‌ها بعد به واسطه تجارب ارزشمندی که در حوزه‌های مختلف مداحی و خوانندگی داشت قطعه «آمده ام ای شاه پناهم بده» را با همراهی آریا عظیمی نژاد تولید کرد. اثری که در تجلیل مقام والای حضرت امام رضا (ع) تولید و بعد از پخش تبدیل به یکی از ماندگارترین نواهای مذهبی پیرامون شخصیت بزرگوار امام هشتم شیعیان است.

آلبوم «ساقی» به آهنگسازی آریا عظیمی نژاد نیز یکی از آثار ماندگار مرحوم کریم خانی است که در رثای حضرت سیدالشهدا منتشر شده و منجر به تولید و پخش آثاری شد که به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفت.

مرحوم محمدعلی کریم خانی در آذر ماه سال ۱۳۹۲ بود که در بخشی از آیین نکوداشت او گفته بود: طی سالهای اخیر که غیر از مداحی افتخار حضور در تهیه و تولید آثار موسیقایی مذهبی را داشتم مفتخر به تولید اثر موسیقایی «قطعه ای از بهشت» (آمده‌ام، ای شاه پناهم بده) با شعری از استاد حبیب الله چایچیان (حسان)، اجرای قطعه‌ای در حسینیه کربلائی‌ها با همکاری نزار القطری و صادق آهنگران و آلبوم «ساقی سرمست» به آهنگسازی آریا عظیمی نژاد شدم که برای من دارای ارزش‌های فراوانی هستند.

وی با اشاره به روند تولید آلبوم «ساقی سرمست» تصریح کرد: من برای تولید این آلبوم زحمت بسیار فراوانی کشیدم. ضمن اینکه باور دارم در طول ضبط این کار آریا عظیمی نژاد زحمات شبانه روزی زیادی برای اینکه بتوانم با معیارهای مد نظر موسیقی کاری را بخوانم، متحمل شد به طوری که یادم می‌آید برای تولید یک قطعه بیش از ۲۰ روز در استودیو بودم. البته امیدوارم تمام این زحمات مورد قبول ارباب ما حضرت سید الشهدا قرار بگیرد.