خبر مهم وزیر نفت درباره زمان واریز سهمیه ویژه بنزین

وزیر نفت در خصوص پرونده کرسنت، زمان شارژ سهمیه ویژه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت و جزئیات مذاکرات با ترکمنستان توضیحاتی ارائه کرد.

وزیر نفت در خصوص پرونده کرسنت، زمان شارژ سهمیه ویژه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت و جزئیات مذاکرات با ترکمنستان توضیحاتی ارائه کرد.

جواد اوجی اظهار داشت: موضوع کرسنت و پرونده مربوط به آن در شورای‌عالی امنیت ملی و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در حال بررسی و تصمیم‌گیری است و وزارت نفت نیز مطیع تصمیماتی است که در شورای‌عالی امنیت ملی و معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری در این خصوص گرفته می‌شود و در صورت نیاز، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

ارائه پیشنهادات ایران به ترکمنستان در خصوص تسویه بدهی گازی و احیای قرارداد واردات گاز

این عضو کابینه دولت در خصوص آغاز دوباره تجارت گاز بین ایران و ترکمنستان گفت: ما به مقامات کشور ترکمنستان پیشنهادات خودمان را در خصوص نحوه تسویه بدهی گازی و احیای قرارداد واردات گاز ارائه داده‌ایم و ترکمن‌ها درحال بررسی پیشنهادات ما هستند.

وی افزود: احتمال آغاز دوباره تجارت گازی بین دو کشور با احیای قرارداد، وجود دارد و اساساً این رخداد به‌نفع هر دو کشور است؛ در این زمینه مذاکرات همچنان ادامه خواهد داشت.

چه تدابیری برای زمستان اندیشیده شده است؟

وزیر نفت در خصوص کسری تراز گاز در زمستان امسال گفت: با تدابیری که در خطوط لوله و ایستگاه‌های تقویت فشار اندیشیده شده و با ذخیره‌سازی سوخت مایع برای صنایع و نیروگاه‌ها و تدابیری که در حوزه دیسپچینگ اعمال شده است، در تلاش هستیم تا جای ممکن مردم در بخش خانگی دچار مشکلی در زمستان نشوند.

وی ادامه داد: بخشی از کسری تراز گاز با ذخیره‌سازی سوخت مایع و بخشی نیز با ذخیره‌سازی گاز در مخازن مربوطه جبران خواهد شد؛ تمامی اورهال‌های لازم برای تأسیسات مرتبط با تأمین انرژی اولیه زمستان هم در بالادست و هم در پایین‌دست انجام شده است و امیدواریم با این تمهیدات اندیشیده‌شده، مشکلی برای مردم در زمستان پیشِ‌رو رخ ندهد.

تخفیف برای کم‌مصرف‌ها و جریمه برای پرمصرف‌های گاز در راه است

اوجی توجه مردم به اصول مدیریت مصرف در بخش گاز را لازمه تأمین پایدار انرژی در تمامی طول سال دانست و گفت: مشترکان پرمصرف و بدمصرف در زمستان امسال با افزایش قیمت در بهای مصرفی مواجه می‌شوند و آن دسته از مشترکینی که در سقف مصرف الگو و یا نسبت به سال گذشته کمتر مصرف می‌کنند شامل تخفیف می‌شوند.

وی اضافه کرد: سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد به مصرف گاز طبیعی کشور افزوده می‌شود و این مسئله، ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش گاز و افزایش ظرفیت عرضه را نشان می‌دهد تا هم بتوانیم حفظ نگهداشت تولید داشته باشیم و هم افزایش ظرفیت‌های تولید گاز را محقق کنیم؛ اما در عین حال مدیریت بخش تقاضا نیز حائز اهمیت است و می‌توانیم مصارف گاز در بخش‌های مختلف را بهینه‌سازی کنیم.

بیش از ۴۰۰۰ جایگاه سوخت در مدار قرار گرفتند

وزیر نفت با اشاره به اختلال اخیر در سامانه هوشمند سوخت، خاطرنشان کرد: این‌که توانستیم به‌فوریت بیش از ۴۰۰۰ جایگاه سوخت را به‌صورت آف‌لاین درآوریم و عملیات سوخت‌گیری را در تمامی جایگاه‌ها فعال کنیم، تا سوخت‌رسانی به مردم از سر گرفته شود، کار بزرگی انجام شد که این اقدام بزرگ در سایه همکاری تمامی بخش‌های وزارت نفت و ۴ شرکت اصلی زیرمجموعه به‌ویژه همکارانمان در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی محقق شد و جای تقدیر و تشکر از همراهی مردم، نیروهای محترم  انتظامی و امنیتی، رسانه ملی و جایگاه‌داران و نیروهای خدماتی آنها وجود دارد که اگر همراهی همه این عزیزان نبود، تحقق این کار بزرگ در ابعاد گسترده، در این زمان کوتاه امکان‌پذیر نبود؛ در وزارت نفت فراخوان دادیم و همه دست به دست هم دادند تا مردم برای تأمین سوخت دچار مشکل نشوند.

ساعت به ساعت به اتصال جایگاه‌های سوخت به سامانه هوشمند افزوده می‌شود

وی ابراز کرد: در مرحله دوم فعال کردن کارت هوشمند در تک تک جایگاه‌های سوخت بود که جایگاه‌ها با پیاده‌سازی نرم‌افزار OS به سامانه هوشمند متصل می‌شوند؛ این کار نیز در سریع‌ترین زمان ممکن در حال انجام است و ساعت به ساعت به تعداد جایگاه‌هایی که امکان سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت دارند، افزوده می‌شود.

زمان واریز سهمیه ویژه بنزین پایان ماه جاری است

اوجی در خصوص سهمیه ویژه بنزین که به‌موجب تقدیر از همراهی مردم در این اختلال نرم‌افزاری از سوی دولت درنظر گرفته شده است، گفت: در حال بررسی این سهمیه ویژه برای کلیه وسایل نقلیه اعم از خودروهای سواری، وانت‌ها، موتورسیکلتها و… هستیم.

وی ادامه داد: تا پایان ماه جاری، این سهمیه ویژه برای تمامی خودروها و موتورسیکلت‌ها در کارت‌های هوشمند سوخت آنان شارژ می‌شود.