حرف‌های بانوی ایرانی که فوتسال آقایان را سوت زد

گلاره ناظمی جزو تیم داوری بازی آرژانتین و روسیه در جام جهانی بود.

گلاره ناظمی با حضور در جام جهانی فوتسال، افتخار بزرگی برای ایران کسب کرد. او جزو تیم داوری بازی آرژانتین و روسیه در مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها بود. گفت و گوی کوتاهی با خانم ناظمی داشتیم.

حضور در جام جهانی فوتسال آقایان. برایمان از این افتخار بگوئید.

من تجربه قضاوت در المپیک و جام باشگاههای جهان را داشتم ولی حضور در جام جهانی فوتسال واقعا حال و هوای دیگری دارد. واقعا تجربه متفاوتی است. اینکه توانستم بین ۳۸ داور جام جهانی قرار بگیرم، افتخار بزرگی برایم بود. این تجربه اولین بار برای من و خانم‌های دیگری اینجا هستند، رقم خورده. خیلی خوشحالم به عنوان یک بانوی ایرانی در لیتوانی هستم.

شاید پذیرش این موضوع سخت باشد که مثلا یک خانم مسابقات آقایان را قضاوت کند. متوجه این ذهیت شده اید.

در اروپا خانم ها قضاوت می کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد. وقتی هم فیفا ما را برای مسابقات دعوت کرده، یعنی قضاوت ما مورد پذیرش فدراسیون جهانی فوتبال است. اینجا فرقی ندارد خانم باشید یا آقا، مهم  عملکردتان است. بر اساس قضاوت و واکنشی که بعد از آن می گیرند، درباره شما تصمیم می گیرند. خدا را شکر در این مسابقات اختلاف سطحی بین قضاوت آقایان و خانم‌ها نبود.

شما در بازی آرژانتین و روسیه قضاوت کردید. داور سوم بودید.

بله. خیلی بازی زیبایی بود. مسابقه در سطح بالایی برگزار شد. یکی از بهترین مسابقات جام بود. از همه مهمتر داوران زیادی در مرحله یک هشتم به بعد حذف شدند ولی همین که من و آقای محرابی همچنان هستیم، باعث خوشحالی و افتخار است.