جریمه کارمندانی که واکسن نزنند، چیست؟

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با کارمندانی که واکسن کرونا تزریق نکنند در پنج مرحله، شامل تذکر کتبی، درج در پرونده، کسر از حقوق به مدت یک و سه ماه و انفصال از خدمت برخورد می‌شود.

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با کارمندانی که واکسن کرونا تزریق نکنند در پنج مرحله، شامل تذکر کتبی، درج در پرونده، کسر از حقوق به مدت یک و سه ماه و انفصال از خدمت برخورد می‌شود.

علاء الدین رفیع زاده درخصوص برخورد با کارمندان دولت که واکسن نزده‌اند، اظهار داشت: تنها مرجع تصمیم‌گیری در ارتباط با نحوه مدیریت آثار و تبعات بیماری کرونا و اعمال مجازات کارمندانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ستاد ملی بیماری کروناست.

وی افزود: این ستاد در جلسه مردادماه ۱۳۹۹، مصوب کرد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله عدم تزریق واکسن از مصادیق تخلفات اداری است و در پنجم شهریورماه نیز سازمان اداری و استخدامی نیز اقدام به صدور بخشامه‌ای در این زمینه کرد.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی اظهارداشت: براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی پنج مرتبه برای برخورد با کارمندان متخلف در نظر گرفته شده است. در مرتبه اول، افرادی که رعایت نکنند اخطار کتبی بدون درج در پرونده مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی اقدامی است که در مرتبه دوم انجام می‌شود و چنانچه موثر نباشد در مرتبه دیگر کسر یک سوم حقوق و فوق العاده شغل و عناوین مشابه حداکثر به مدت یک ماه برای افراد پیش‌بینی شده است.

رفیع‌زاده گفت: در مرتبه چهارم نیز کسر یک سو حقوق و فوق العاده شغل حداکثر به مدت سه ماه در نظر گرفته شده و چنانچه موثر واقع نشود آخرین مرحله انفصال موقت خدمت حداکثر تا سه ماه مجازات در نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: نحوه اعمال این مجازات‌ها به معاونین بالاترین مقام اجرایی دستگاه‌ها و مدیران کل بدون ارجاع به هیات‌های رسیدگی و تخلفات تفویض شده است.

معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی اظهارداشت: هم اکنون اغلب کارمندان دولت اقدام به تزریق واکسن کرده‌اند و این مجازات‌ها برای تعداد کمی از کارمندان مطرح بوده و ممکن است در بین آنها نیز برخی با توجه به نظر پزشکی، مجاز به عدم تزریق واکسن هستند.

براساس این گزارش، رییس سازمان اداری و استخدامی ۲۷ مهرماه در بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی به استثنای نیروهای مسلح ضمن اعلام پایان دورکاری کارمندان دولت تاکید کرد از حضور کارمندانی که تا اول آبان ماه حداقل یک دز واکسن را دریافت نکردند، جلوگیری شود.