توضیح چمران درباره هتل‌سازی در پارک‌های تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در برنامه تهران بیست در تشریح بودجه سال آینده شهرداری تهران از اختصاص مبلغ حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در برنامه تهران بیست در تشریح بودجه سال آینده شهرداری تهران از اختصاص مبلغ حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهر تهران در نظر گرفته شده است که منابع تأمین آن، منابع درآمدی شهرداری تهران مانند مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان و ۲۲ هزار میلیارد تومان نیز درآمدهای ناشی از توسعه شهری مانند عوارض‌های ساختمانی و ۸ هزار میلیارد تومان درآمدهای متفرقه نظیر جریمه کسر پارکینگ و همچنین ۸ هزار میلیارد تومان از فروش اموال غیر منقول و ۴ هزار میلیارد تومان از تسهیلات بانکی هستند.

رئیس شورا با اشاره به عوارض ساختمانی، گفت: برای سال آینده عوارض ساختمانی را کاهش داده‌ایم.

وی افزود: شهرداری در لایحه خود ۵۷ هزار میلیارد تومان را پیش بینی کرده بود اما در شورا برای واقعی‌تر شدن، آن را به ۵۰ هزار میلیارد تومان کاهش دادیم.

چمران در خصوص مجوز هفت طبقه شدن ساختمان‌ها نیز متذکر شد و افزود: در این خصوص بر اساس طرح تفصیلی عمل خواهد شد مثلاً در این خصوص که شما اشاره کردید اگر ۶۰ درصد کوچه‌ای ساخته شده باشد، باقی کوچه نیز در صورت داشتن شرایط به همان تعداد طبقات تعلق خواهد گرفت.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص اهم موضوعات بودجه بندی، گفت: برای حوزه حمل و نقل و ترافیک، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که از این میزان، مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوس رانی پیش بینی شده است.

چمران افزود: همچنین مبلغ یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان مابه‎ التفاوت بلیت اتوبوس در این سرفصل بودجه قرار دارد.

چمران در ادامه با اشاره به سهم مترو از بودجه حمل و نقل اظهار داشت: برای مترو ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که ۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو، ۶۰۰ میلیارد تومان برای سایر خطوط است، ۳ هزار میلیارد تومان برای خرید واگن و ۷۸۲ میلیارد تومان برای اورهال قطارها و ۲,۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای مابه‌التفاوت بلیت مترو و نیز ۵۰۰ میلیارد تومان برای هوشمند سازی شهری نظیر نصب دوربین‌های ترافیکی در نظر گرفته شده است.

مهدی چمران در خصوص دیگر سرفصل‌های مصارف بودجه شهر تهران نظیر خدمات شهری، اظهار داشت: یک هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان برای نظافت شهر و حدود ۲ هزار ۱۰۰ میلیارد تومان برای توسعه و نگهداری فضای سبز و ۵۷۰ میلیارد تومان برای تجهیزات آتش نشانی و ۲ هزار میلیارد تومان برای سازمان آتش نشانی و همچنین بر اساس قانون ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران سختی کار آتش نشانان و نیز ۲ هزار و۸۵۰ میلیارد تومان برای مدیریت بحران در نظر قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به تشریح بودجه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران پرداخت و گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حوزه فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است که به طور مثال عناوینی نظیر توسعه و حمایت از زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی و ساماندهی آسیب دیدگان به مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان و نیز ۳۲ میلیارد تومان برای حمایت از نهاد خانواده و بهبود مشارکت‌های اجتماعی زنان در نظر گرفته شده است.

مهدی چمران در پایان در خصوص ساختن پنج هتل در بوستان‌های شهر تهران خاطر نشان کرد: این هتل‌ها قرار است در قالب مشارکت و سرمایه گذاری ساخته شوند و قطعاً از نظر جانمایی نیز در بوستان‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای ساخته خواهند شد.