توضیحات دفتر آیت‌الله مجتهد شبستری درباره نظر ایشان در موضوع وارادت خودروی خارجی

بدنبال انتشار خبر مخالفت آیت الله مجنهد شبستری عضو مجلس خبرگان با واردات خودرو خارجی، روزنامه شرق نوشته بود خودرو "مگان" گه این عضو خبرگان از آن استفاده می کند خارجی است.

دفتر این عضو مجلس خبرگان به خبر مزبور واکنش نشان داده است.

در پاسخ دفتر آیت الله مجتهدشبستری آمده است:

‌با سلام، خبری از سوی آن جریده در روزهای گذشته منتشر گردید که کسی که با واردات خودروی خارجی مخالف است، خودش سوار مگان می‌شود، همراه با عکس از حضرت آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، جای تأسف است که آن روزنامه مطلبی را بدون بررسی و اطلاع کافی منتشر کرده است. لذا جهت تنویر افکار عمومی در پاسخ به آن نکاتی ذکر می‌شود که مستدعی است طبق قانون مطبوعات در همان صفحه منتشر شود:

۱) خودروی مگان مونتاژ داخل تا سال ۹۲ در شرکت پارس‌خودرو تولید می‌شد لذا خودروی داخلی محسوب می‌شود.
۲) اتومبیل مگان که مدت کوتاهی ایشان از آن استفاده می‌کرده شخصی نبوده و فرد خیری آن را به مصلای تبریز هدیه کرده بود و اینک نیز در اختیار همان مصلا است و آیت‌الله مجتهدشبستری بیش از چهار سال است که برای ایاب و ذهاب از پژوپارس استفاده می‌کند.
۳) آنچه در مصاحبه فوق‌الذکر آمده که مخالفت با واردات خودروی خارجی است مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام و اقتصاد مقاومتی است و این هرگز بدین معنا نیست که انحصار تولید خودرو در دست دو شرکت خودروسازی دولتی باشد بلکه با ورود بخش خصوصی در عرصه تولید و ایجاد رقابت، کیفیت بالا رفته و قیمت‌ها هم متعادل خواهد شد و لازم است دولت هم به‌طور جدی بر قیمت و کیفیت نظارت کند.
۴) ایشان در توضیح مصاحبه هم آورده‌اند که در صورتی که هیچ راهی برای حل مشکلات صنعت خودرو غیر از واردات نباشد بدیهی است که در حد ضرورت باید اعمال شود و من نیز با آن موافق هستم.
امید است خدای متعال همه ما را در مسیر صدق و تقوا هدایت فرماید.