ترامپ: باید روسیه را بمباران کنیم

رئیس جمهور سابق آمریکا شبانگاه یکشنبه به وقت تهران در اظهارات جنجالی خواستار بمباران روسیه با جنگنده‌های «اف-۲۲» ایالات متحده که بر روی آن‌ها پرچم چین نقش بسته است، شد.

فارس نوشت: رئیس جمهور سابق آمریکا شبانگاه یکشنبه به وقت تهران در اظهارات جنجالی خواستار بمباران روسیه با جنگنده‌های «اف-۲۲» ایالات متحده که بر روی آن‌ها پرچم چین نقش بسته است، شد.

به گزارش «پرس تی وی»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پیشنهاد کرده است که ایالات متحده باید جنگنده‌های اف-۲۲ خود را با پرچم چین منقوش کرده و مواضع روسیه را که در حال انجام عملیات نظامی در اوکراین است، بمباران کند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیرا نیز گفت چنانچه او رئیس‌جمهور بود کشورش با استفاده از تحریم‌های نفتی علیه روسیه می‌توانست در شرایط نفتی پول به دست آورد.

ترامپ که با شبکه «فاکس‌بیزنس» مصاحبه می‌کرد خواستار آن شدکه با توجه به حمله روسیه به اوکراین هیچ کشوری از روسیه نفت نخرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا بار دیگر به تکرار این ادعا پرداخت که اگر رئیس‌جمهور بود، هرگز حمله به اوکراین رخ نمی‌داد. او در پاسخ به این سوال که ایا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا باید بخش نفت روسیه را تحت تحریم قرار دهد گفت: «ما باید در ایالات متحده این فرصت را باز کنیم و کسی نباید نفت از روسیه بخرد.»

وی در ادامه گفت: «کشور ما در این وضعیت می‌توانست کلی ثروت به دست بیاورد و بیش از هر زمان دیگر به پول دست پیدا کند.»