بهادری جهرمی: وزارتخانه‌های دولت گزارش ۱۰۰ روزه می‌دهند

سخنگوی دولت گفت که امروز مردم عالی‌ترین مقام کشور پس از رهبر انقلاب را در کنار خود می‌بینند. امروز مردم امیدوار و مطالبه‌گر هستند.

مهر نوشت: سخنگوی دولت گفت که امروز مردم عالی‌ترین مقام کشور پس از رهبر انقلاب را در کنار خود می‌بینند. امروز مردم امیدوار و مطالبه‌گر هستند.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه‌شنبه) در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه ما تقریبا به ۱۰۰ روزگی دولت رسیده ایم و شنبه آتی موعد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم است و باید ببینیم در این مدت چه گام‌هایی برداشته شد، گفت: البته دولت الزام قانونی برای ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه‌ ندارد اما مطالبات عمومی و رسانه ای، دولت را موظف به تشریح و پاسخگویی می کند.

وی با طرح این پرسش که دولت در این سه و ماه و ۱۰ روز چه کرده است؟، افزود: برای ارزیابی باید به دوران قبل از ۱۰۰ روز بازگشت تا دانست دولت به اجمال چه کرده‌است. شهریور ماه معضل اساسی مردم و شرایط ناشی از کرونا بود که دو سال است حاکم بر شرایط زندگی همه ما شده است. ما شاهد آمار گسترده ای از عزیزان از دست رفته بودیم. آماری که تلخی زیادی برای شهروندان به همراه داشت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: باید تلخی از دست دادن هم وطنان خود، تلخی نبود داروها و کالاهای اساسی و نبود واکسن را اضافه کنیم. صنوف مختلف برای واکسن صف کشیده بودند و برای دسترسی به واکسن وحفاظت از خود با یکدیگر رقابت داشتند.

بهادری جهرمی افزود: علی رغم تلاش دولتمردان سابق مردم در دسترسی به سرم عادی مضیقه داشتند. آزادی های عمومی به شدت کاهش پیدا کرده بود و ممنوعیت تردد داشتیم. کرکره ها بسته شده بود و مردم تلخی فشار اقتصادی هم می چشیدند.

وی خاطرنشان کرد: حتما مدیران سابق دغدغه مردم را داشتند و تلاش هایی هم انجام دادند، اما با این شرایط دولت کار را تحویل گرفت و امروز فردی در کشور استرس دسترسی به واکسن ندارد و در سریع ترین زمان و نزدیک ترین مکان میتواند به آن دسترسی پیدا کند. امروز دیگر تردد شبانه ممنوع نیست و آمار تلفات ما به زیر ۱۰۰ نفر رسیده و ما ۷ برابر بیشتر می توانیم به حفظ جان عزیزان خود امید داشته باشیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز سبدهای کالا با احترام درب منازل تحویل داده می شود، گفت: مردم با سفارش اینترنتی مرغ، تخم مرغ و برنج و روغن می‌توانند آنها را درب منازل تحویل بگیرند. رئیس جمهور پیش از نشستن بر کرسی دولت ورود واکسن به کشور را آغاز کرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: سرعت تزریق واکسن کرونا ۴۰ برابر شده و مردم می‌توانند طعم خوش میهمانی‌های دور همی را راحت‌تر بچشند، علاوه بر آن کادر درمان نیز می‌توانند نفسی بکشند و روحیه تازه کنند؛ فشار کاری کادر درمان کاهش پیدا کرده و مضاعف بر آن دیگر مشکل مطالبات معوق را ندارند. امروز همچنین فرزندان ما طعم شیرینی حضور در ورزشگاه‌ها را می‌چشند.

وی بیان کرد: این موارد نتایج کار بخش خاصی از دولت نیست و همه دست به دست هم دادند تا این اهداف محقق شدند، البته همه این اقدامات بدون استقراض از بانک مرکزی  انجام شده است که محصول تلاش و کار شبانه‌روزی است؛ اینها موفقیت دولت نیست بلکه موفقیت دولت و مردم است.

سخنگوی دولت با تاکید براینکه استمرار این شرایط منوط به همکاری مردم و رسانه‌ها است، گفت: اگر در تمام حوزه‌ها الگوی همدلی دولت، مردم و رسانه‌ها را داشته باشیم نتیجه موفقیت آمیز خواهد بود. امروز در حوزه سیاست داخلی، مردم ما دولتمردان را در کنار خود می‌بینند و خیالشان راحت است که مقامات عالی دولتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از نزدیک و در صحنه به ارزیابی مسائل خواهند پرداخت و مسائل را صحت‌سنجی می‌کنند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: امروز مردم عالی‌ترین مقام کشور پس از رهبرانقلاب را در کنار خود می‌بینند. امروز مردم امیدوار و مطالبه‌گر هستند. امروز دیوار میان مردم و مسئولان دولت شکسته شده است و در بازدیدها دیگر شاهد تشریفات زائد نیستیم.